|
|
|
|---|---|
|
Undrar om låspinnen i tanklocket. Den går ju in i en liten plasthållare. Men hållarens hål är ju tre ggr så stor som pinnen. Detta gör att man kan vicka lite på locket ut o in. Ska det vara så? Eller saknar jag något i plasthålet??? Har försökt kolla på andra E34´or och det ser likadant ut. Verkar konstigt tycker jag, för då är det ju bara att bryta ut locket egentligen, fast då går kanske larmet eller??? *BAWORAK* | |
|
Min E32 och E34 är likadana, toligen är hålet så stort för att kunna ta upp tillverkningstoleranserna. Larmet gå inte när man bryter sönder plasten. Hade det varit plåt, hade skadorna blivit större när amatörslangarna bryter sönder luckan och plåten intill. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för svaret, kanske kan man köra in lite plasticpadding i plaste för att minska hålet lite... Följdfråga; Når aktiveras larmet då? *BAWORAK* |
|
|
Svante: Larmet aktiveras enbart om du har en kontakt som går till larmet på tankluckan. Min tanklucka var inte larmad vilket resulterade i en slangning, men sedan så skaffade jag både låsbart tanklock och lät larma tanklocket. Både hängslen och livrem alltså... // Jögge |
|
|
Aha!!! Så luckan är bara låsbar...ej larmbar... Oki o tack /S *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.