AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
991

Jämnt skägg..

Mi
20
Micketboy
730iA -88
525i -95
Hejsan..

Gasade mot en Golf R32 igår. Höll till min förvåning jämnt skägg med den =)

Hur fort går era 525i 24v??? min gjorde 240 enligt mätaren.

to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Jätte skoj, grattis........................ du hade säkert full kontroll vid 240...........

mvh
Tommy

NoFear
Mi
20
Micketboy
730iA -88
525i -95
Naturligtvis hade ja dä, mä mina 15 tummare ;)

Moget....... *Suck"
Visa användare
279
norda
540iA -93
BMW POWER VA!!!

//norda
Al
331
Alfred
M5 2001
Finns ingen chans i världen att en 525 kör ifrån en R32 såvidare inte chauffören i r32an har somnat...
Mi
20
Micketboy
730iA -88
525i -95
Nä ja körde inte ifrån den. Å han körde inte ifrån mig. Dä gick lika. Å dä verka som han hade "gasen i bötten"

Föraren i R32:an kanske inte skötte växlingen ordentligt...

Från vilken hastighet började ni eran racing...?

// Jögge
Mi
20
Micketboy
730iA -88
525i -95
Hej Jögge38

Ja man vet ju aldrig, växlingen ä jäklitt viktig asså.
Vi kanske började från typ 50. å då hängde ja på hela tiden.

Men vi pröva en stillastående start mä. Då tog han mig lite i början, kan berott på att min koppling började slira lite..vet inte.
Mina 195:or har inte världens bästa grepp heller :)

Tjena Micketboy!

525:an är ju inte så fasligt snabb från stillastående på 1:an, men har man väl fått i 2:an så brukar det gå undan...

// Jögge
Mi
20
Micketboy
730iA -88
525i -95

Stämmer finnt dä Jögge,

du har en du mä ser ja..ä den fin??

Jajamän...
Pärlan glänser fint i solskenet nytvättad, nypolerad och nyvaxad som den är... :-)

Fast nästa gång blir det en M5:a...

// Jögge
BmwMutte
tommysbmw: Jag har haft full kontroll över bilen i 280km/h mätarfart.
sen vid ev. punktering el liknande så skulle jag inte ha det, men det fick jag ju inte... ;)
Mi
20
Micketboy
730iA -88
525i -95
Himla tur du inte fick dä BmwMutte.. då hade du inte kunnat skriva det där :)

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
HeHe hmm okej jag godtar att du körde jämnt med GolfR32, men glöööm att någon i denna värld kan göra det med en original 525E34-24v mot denna golf om den går och körs som den ska. Kan säga att jag vågar satsa en bra slant på att Golfen sopar rent totalt mot 525an, för det första har golfen både större och betydligt starkare motor (förvisso tyngre då 4-hjulsdriften tar ut sitt) samt har uppmätts till racerbils prestanda jämfört med 525E34. (0-100=6.6s, ca 245km/h) 525E34 grejar samma på 8.6 samt ca 230km/h, visst kan man ligga bakom i toppfart pga slipstream då du gynnas enormt av det låga luftmotståndet, men det vet jag inte om du gjorde, att ligga jämsides med den är teoretiskt sett omöjligt med 525an. Jag tippar på att killen i golfen inte höll fullt eller lekte med dig, eller så var han så värdelös att han inte klarade av att hantera bilen, fast hur svårt kan det vara att hålla stumt på 5ans växel vilket man gör tillslut hur bra eller dålig förare man än är?

Ojoj vad omoget att köra 240km/h, irriterande moralfolk, hur lugnt som helst att köra 250-300km/h med full kontroll av bilen sålänge man kör på de vägarna som tillåter det, känner folk som kört på detta sättet i 10tals år utan att varesig krocka eller skada någon annan. Att köra fort är rutin, visst är det lättare att skada sig och andra när det väl händer någon men jag anser att i det stora hela har man bättre skärpa i sin bilkörning och lär sig planera hur man skall köra och var man kan köra på detta sättet.
Själv kör jag alltid lagligt pga bensin är dyrt och bilen slits samt att däcken just nu är blanka :-)
Den gången jag provade en R32 höll jag på att bli piskad av en A3 TDI. Audin var väl med all säkerhet chippad och överaskade mig en smula men jag fick jobba hårt för att komma ikapp och om.

Och nej, jag missade ingen växel.

FRIFART > Bygger man allt på rutin i trafiken så håller det inte länge.

Bara att räkna ut vikt/effekt förhållande så inser man att det golfen/föraren gick för fullt.

Henrik
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Om vi säger såhär jag är ingen golfdiggare men känner till att 740iE38 från 1995 automatare inte hänger av GolfR32 och har då svårt att se hur 525E34-24v skulle klara det då? vikt effektförhållande i all ära, visst men då teoretisk.
Var nere på Ringen i somras och tydligen hade BMW en liten tillställning där för högt uppsatta chefer (misstänker jag) som körde ett par varv och sedan bytte bil och så ut igen.

Bilarna de växlade mellan var BMW 545, NYA M5 (E60), Mercedes E55 AMG, Audi RS6 samt en Golf R32.

Vet ej huruvida Golfen hängde på eller ej men det säger kanske lite om kalibern på denna bil.

Har lite svårt att tänka mig att en BMW 525 skulle ha haft samma tempo på rakan som detta gäng blåste förbi mig i samlad trupp på rakan...

Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.