AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
813

Radiomottagningsproblem E39 Business CD

EX
6
EXIT
525I -01 Touring
Har under en tid haft problem med min radiomottagning(business CD -99), det är ingen kontinuerlig störning utan varierar hela tiden(kommer och går). Jag var helt övertygad om att det var antennen eller antennförstärkaren så jag monterade en ny takantenn med inbyggd förstärkare(Blaupunkt), dessvärre var störningarna kvar, har t.o.m provat en helt ny Pioneerenhet men störningarna hördes även där. Störningarna finns där oavsett om motorn är igång eller inte. Till mina slutsteg i bagaget har jag en hög/lågnivå omvandlare som jag placerat bakom stereon, denna är kopplad till stereons jord (har även provat att jorda direkt i chassit utan någon skillnad). Remoten till stegen är kopplad framme i stereon från 12v ut..
Ideérna har börjat och sina om vad det kan vara, hoppas på nya felsökningsförslag.

Magnus
runtp
Hejsan.jag har samma problem i min 528 oxå.har dock rds/tape dvs ingen cd.tyvärr som jag fattat det på det jag läst så verkar det vara något krux med en del enheter så dom jag har sett rekomenderar att man byter ut enheten mot en nyare.tyvärr så kostar dom ju 6500:- så jag vet inte själv vad man skall göra//TP
Har själv ett svagt knäppande ljud med några sekunders mellanrum, likadant hos er?
EX
6
EXIT
525I -01 Touring
Nej, i min brusar det stötvis som ökar och minskar i förhållande till mottagningsförhållanden på resp kanal, är det någon som har erfarenhet av att lågnivån stör radiomottagning?, eller att stereon och ev. slutsteg måste jordas i samma punkt?
Bara en massa ????????

Magnus
Verkar nästan som något i bilen stör ut radion. Jag skulle testat med en vanlig batteridriven radio med teleskopantenn och flytta runt i bilen. Om den även störs så får man gå vidare och koppla ifrån funktioner i bilen tills störningen ändras/försvinner.
Det är inte alldeles ovanligt att processorstyrda moduler, displayer, motorstyrningar osv skickar ut en störningsdimma som kan ge liknande symptom på radiomottagare i närheten.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.