|
|
|
|---|---|
PeWa |
Det är så tråkigt att personer inte kan ge fan i andras bilar. Hade i natt inbrott igen i mitt garage i Malmö. Denna gång slog de in rutan fram och tog växelspak med damask och backspegeln i bilen. Utöver detta har man åsamkat stora skador i taket när man försökt koppla ur larmet och ta loss backspegel samt lackskador när rutan slagits sönder. Inte så länge sedan de tog alla hjulen på bilen. Funderar nu på att sälja bilen då man tydligen inte kan ha denna typ av bil i Malmö. Finns väl snart en BMW 316 i Mamö med 6-växlad växelspak och backspegel från en M3:a. Tips mottages om ni hör eller ser något. |
| Det är inte klokt! Malmö är tyvärr en stad där folk verkar ha svårt för att avgöra vad som är mitt och ditt! Kan bara beklaga, men ge inte upp för dessa svin, även ifall det kan kännas motigt. | |
|
Tråkigt. Säger som MatroxMGA, låt inte dom vinna, behåll bilen. Hoppas det löser sig. MVH / Jacob |
|
|
Var i Malmö för några dagar sedan med min 750...hade lämnat bilen under 3 timmar på en väl upplyst parkering och var precis på väg tillbaka till bilen då jag får syn på 3 killar i20-25 års åldern som cirkulerar runt bilen. Stannar på avstånd och betraktar vad dom gör, efter att ha kikat in i bilen går dom iväg en bit och ställer sig för att kolla att dom får "jobba" ifred...efter nån minut sätter dom fart mot bilen! Till historien hör att jag hade vart och hjälpt min farsa med en del snickeri & målning under kvällen, så passande nog hade jag en del verktyg i min väska....följdaktligen tog jag upp en j-vligt stor Bachoskruvmejsel (ca 50 cm lång) och börjar gå mot killarna, vi når bilen ungefär samtidigt. Först blir dom rätt paffa å springa på nån så olägligt, sen fattar dom att bilen antagligen är min, när dom dessutom ser skruvmejseln och hör mig fråga om deras farsa och morsa har lärt dom att skilja på sina och andras prylar då vänder dom bara på klacken å går!???? Tuffa killar det där... Hur som helst hade jag en j-vla tur som kom till bilen just då! skitsura pengar att lägga ut annars Mvh/Goosen |
|
|
goosen: Är det okej om jag adderar dig till min idollista?? :) |
|
bole |
goosen tänk om de hade nåt annat slags vapen?.. revide your story |
|
PeWa: Hjälpte inte larmet alls eller? Du skrev att de försökt koppla ut det... Eller kanske de bara slet bort allt som gick och stack..? Lider med dig, de borde skjutas. "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
|
goosen: Rätt gjort, jag hade gjort precis likadant. Men i Malmö (vet inte om det är lika illa i andra delar av landet) gör man det med livet som insats. Knivar har dom definitivt, och även skjutvapen är vanligt förekommande. Då är man ganska illa på det med endast en skruvemejsel och någon halvliter adrenalin till sitt försvar... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hej! Jag hade min M3-02 i nästan två år utan någon som helst skadegörelse, stod ute nästan varje dag på en parkering. Det enda som hände var att någon hade lagt en snus på motorthuven en vår dag. Och jag bor i en förort till Sveriges huvudstad dvs ingen liten by precis:)) Alltid lika trist när det händer hoppas att det löser sig på ett bra sätt |
|
PeWa |
Jo, den var larmad och larmet gick trots att de slet loss det och backspegeln fort med tanke på att hela innertaket måste bytas. Problemet är att larmet inte hörs då bilen står i ett garage under huset med ca 15 andra bilar. Har idag lämnat in den till BMW i stan, där man nu är stor kund hos deras plåtverkstad som alltid gör det bästa av det måste jag säga. Tyvärr som ni skriver finns det många tokiga människor i denna stad och trots allt är en bil lagningsbar till skillnad från människor. (Läser man om vad som hände på Wendis i Malmö i helgen så blir man rädd. Kvinnan knivmördad och mannens ögon utstuckna av troligen två misstänkta i 20-års åldern.) Det med unga killar 20-25 år stämmer bra med de som troligen sist stal mina hjul för några månader sedan. Två killar med utländskt utseende rakade skallar i 20-års åldern som kör en BMW 3xx cab i mörkblå färg med BBS-fälgar. Blir att säga upp kontraktet på garaget och ha bilen på gatan. Då hörs larmet i allafall.... och skaffa en hagelbössa som polisen sa är det bästa sättet. ; ) |
| Malmö verkar vara en väldigt otrevlig stad för BMW ägare... Lider med dig PeWa. | |
kilroy |
Bor också i Malmö och kan tyvärr bara hålla med...Det finns alldeles för många som har alldeles för lite att göra... Jag har förmånen att kunna parkera bilen i mina föräldrars garage, dom bor i villa, och eftersom jag bor 5 minuters gångväg därifrån så känns det lugnt på den fronten. 540:an parkerar jag dock i mitt eget garage...peppar, peppar...M5:an drar till sig mycket intresse...många är bara naturligt intresserade men en viss kategori nyfikna lär man sig känna igen efter ett tag....Jag har förmånen att vara rätt "stabilt" byggd och tillsammans med brorsan, 1.92 lång och 103 kg tung, ger vi säkert intrycket hos dom flesta att just min M5:a bör man kanske inte ge sig på... |
|
Blir så i det mångkulturella o laglösa Malmö... Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.