|
|
|
|---|---|
Tobbe22 |
Ja då försöker jag igen då.. Den går illa på tomgång den bluddrar.. Det spelar ingen roll om den e varm eller kall.. Den går i för sig lite bättre varm men inte mycket.. Och ibland kan den vara lite svårstartad.. Har bytt insugspackning. Kollat så kallstarten funkar.. Det verkar som den funkar. SNÄLL!! Hjälp.. tack för svar.. Tobbe |
| luftmängdmätaren ? | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Eller tjuvluft. Spraya med stargas och kolla. Chansning kan även vara lambdasonden om du har fått högre bensinförbrukning. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
Tobbe22 |
Tjena.. Okej men mängdmätaren tror jag funkar.. För kopplar man bort kabeln så dör bilen.. Tjuvluft drar den inte har provat att spraya.. Men Lambdan skulle det kunna vara... Någon som har någon mer bra lösning... Tack för svar.. Tobbe |
|
Glapp i gasspjällskontakt? Mvh |
|
Tobbe22 |
Vart sitter den? Tacksam för svar.. Mvh Tobbe |
|
Drar den ovanligt mycke bensin? Hade typ samma symptom på min 730. fick höra att dä kunde va slitna spridare. dom lixom flödar å ger för mycke bensin, kan va svårstartad eftersom den blir för sur. |
|
Tobbe22 |
Nja inte vad jag har märkt.. Men den e inte speciellt svårstartad heller.. Hmm.. tacksam för mer bra lösningar.. Tobbe |
Tobbe22 |
Plzzzz lite mera råd då.. Tacksam för svar |
|
Har inte du skrivit om nåt liknande tidigare på forumet? Var det samma problem? Jag skulle nog mäta över alla givare, tempgivare till insprutning, cyl 6 givare om du har en sån, tomgångsventil. Sen är det förstås tändstift, tändkablar och fördelarlock. Lamdan används inte under de första minuterna vid start av kall motor. FAF |
|
|
Vevaxelgivaren, sitter under termostthuset??? byttes på min igår och den gick märkbart bättre då, var som du beskriver lite svårstartad med dålig tomgång. Ca: 1200 för en ny på BMW. ///Thomas.. |
|
Tobbe22 |
Japp det har jag gjort men fick inga svar då.. Ok alla givare.. Det ska jag kolla.. Tändstift lock rotor e ny bytt.. Tändkablar har jag inte bytt.. Tackar ska kolla upp detta.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.