|
|
|
|---|---|
|
När fick e38 facelift? -99 eller -00? Vad ändrades vid facelift? //Marin | |
Scheckheft |
Hej Svar här: Länk Marin- kan du ändra ditt använder Id med antal bilar? Sidan ser väldigt konstig ut. Mvh Scheckheft E38.info ___ Länk |
|
Hej, En del av faceliften är kromlisten på bakluckan som visas i länken ovan. Köpte en i fredags, döm av min förvåning, BMW i solna tog 265.- inkl moms för listen. Jag tyckte det var billigt iallafall. No turbo shit, just real power! |
|
|
ja 265:- för en original kromlist till en bmw får anses billigt,att sedan list rackaren är av plast med en kromad yta på som man sätter fast med dubbelhäftande tejp är ju en annan sak.Skulle listbiten finnas på typ biltema skulle den kosta 19.90:- Beemers to the people................... |
|
Scheckheft |
Hej "En del av faceliften är kromlisten på bakluckan" - är en sanning med viss modifikation, då Shadow-Line utförandet inte hade kromlisten som standard. Mvh Scheckheft E38.info ___ Länk |
|
Det var ju skit. Jag som har shadowline, tur att jag inte monterat listen ännu. Angående priset på listen, så har jag räknat lite; 1. Formsprutning av plastdetalj: 4 kr 2. Dubbelhäftande tejp av god kvalitet: 3 kr 3. Förpackning, märkning: 1 kr 4. Avskrivningar, verktygskostnader mm: 5 kr Summa: ca 13 kr+ moms Klart att det är dyrt, men man hade väntat sig ett högre pris på BMW. Vad det gäller biltema, så har du förmodligen rätt angående 19,90.- vilket förefaller sig rimligt med tanke på den "dyra" tillverkningen. Med då får man ta med i beräkningen att man måste; 1. Fila på detaljen för att den skall passa. 2. Byta ut tejpen då den har fel djup och lossnar för lätt 3. Lämna in den för omkromatering efter första tvätten No turbo shit, just real power! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.