AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.168

Nybliven M5-ägare

Japp, köpte en M5:a idag. Den som funnits till salu på Orust ett tag, som vissa här känner till. Det är bara till att gratulera mej eller lida med mej, vilket ni vill =)
Grattis så klart, kul med M5.

En hel del att göra på denna dock, men jag ska göra mitt bästa för att rädda den från fördärvet...
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Grattis V***oFor Life! Hoppas du blir nöjd med nyförvärvet.

Slog nyligen själv till på en M5 -95. Är mycket nöjd med bilen.
Kraft, komfort och kvalite.
Betalade alldeles för mycket, men bilen var i ett enastående skick trots 14.000 mil.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Åh, du har har förvärvat den bilen! Utförandemässigt ser den ju kanon ut, original M-system I fälgar och oranga glas runt om och allt annat original med korrekt placerade emblem osv. Dock är inte skicket nån höjdare om jag förstod saken rätt, en del rappel samt vinterkörd och saknas de senaste stämplarna i boken, men det går ju att åtgärda den. Låter ju jättebra att du ska rädda den, då är man inte ensammen i alla fall, lycka till med den! Jag kan skicka spec-listan på den, om du inte redan har en sån.

BjörnB: sorry jag har ju glömt att gratulera dig till ditt nyförvärv, var skoj att se att det blev den bilen i alla fall!

-M5 E34 Limousine register Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tack för det, HD 91!

Annars är det jag som ska tacka dig för hjälp och info om M5.
HD91: Emblemen är borta nu, det var en gammal bild i annonsen. Men fälgarna sitter där dom sitter å ska sitta där även i fortsättningen. Ganska kul, ja bor i en rätt liten stad, men här finns en annan M5:a också med samma fälgar, gott! Som sagt en del att göra på bilen, framvagnen är HELT slut, bilen är totalt livsfarlig att köra med i nuläget. Sen har härdningen börjat släppa på ena kammen, så det är nog bäst att byta den? Men men, det ska nog bli bil av den igen!
Vi ar många.så har du frågor så skriv en rad.
sitter efter jobbet uppe i hammerfest i nord norge-
kammrar på datorn.
mvg janne
janerik: Ja då är min fråga, vad göra med kammen? "Cromet" på nockarna har släppt på ungefär 50% av nockytan på dom flesta av insugskammens nockar. NÄR brukar man byta dessa kammar, när det börjat äta i materialet under härdytan? Kan man byta bara kammen, eller följder det fler saker som måste bytas samtidigt? Nån som har ungefärlig koll på vad arbetskostnaden för ett kambyte är hos BMW?

Oj va frågor det blev... =)
Hej mina kammer har rullat sa 14000 mil och ser helt nya ut.
Så? OLJA? Typist dålig olja. insugskammen ligger ju högst upp-
så den är alltid torrast när inte spisen rullat på ett tag.
Kammbytet gör du själv alla markeringar är idiotsäkra.
Försök köpa nya från tyskland = halva priset.
Har du några frågor kan du ju slå en pling.
MVG janne. 0046705476044.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.