|
|
|
|---|---|
|
OK!!!! Först och främst detta är helt javla vansinigt ..var ute på en diskotek igår och parkerade min bil ca 100 m utanför --..kl var mellan 23 och 02 när detta hände !!! Kommer ut och ska sätta mig i bilen när jag ser att hela bilen är sönder slagen ,taket är helt nedtryckt alla skärmar är sparkade och en sidospegel är sönder fyyyyy faannnnn idioter det finns här i världen ,,,va fann ska man göra ringer snuten och får vänta på dem i 1 h. de kommer sen och plåtar bilen samt skriver anmälan osv. Nu till min fråga kommer bilen vad kommer hända med bilen ? det är en 320 Ci 01 Fullutrustad som har gått endast 6000 mil ..kommer den skrotas lr ...??? Kan man fixa den på nått sätt ?? Tacksam för hjälpen !! | |
|
Var bilen tillräckligt försäkrad kalkylerar verkstaden reparationskostnaderna, som sedan försäkringsbolaget tar ställning till. Antagligen repareras bilen, det är ju "bara" skador på ytterplåten. Du åker på självrisken, om inte den skyldige hittas. Görs det kommer han antagligen få betala reparationskostnaderna försäkringsbolaget har haft och ersätta dig för självrisken. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Vad i hel***e!!!!!!!!!!!!!! Vart är vårt samhälle på väg någonstans????? Själv fick jak bakljusen söndersparkade 2 dagar efter att jag hämtat ut min bil från handlaren för 2 år sedan. Nu senast fick jag däcken sönderskurna och nu detta. Helt otroligt!!!!! Hoppas verkligen att det går att återställa din bil skicket innan skadan annars är risken stor att fb kommer att vilja lösa in den om det visar sig att taket ej kommer att kunna repareras (ganska svår operation har jag hört). Återigen, mycket tråkigt det som hände dig. /D |
|
|
Men alltså taket är helt nedtryckt och alla sidor e sönderslagna jämnar det ut sig att de reparerar skadorna ? de måste byta tak mm ..går det ens att byta ut ett tak ? |
|
|
Iregel så byter de inte ett tak på en bil. Utan är taket så illa tilltygat att de inte kan rikta det så löses bilen in. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Det HÄR ÄR F:::F:::NN inte saanntt alltså va folk det kan finnas hur ska man gå till väga hjälp plizzz för att göra nått vad kan jag göra ??? | |
|
fb reparerar skador på bilar om inte kostnaden överstiger 80 % av det totala värdet på bilen!å så mkt kan det väl inte kosta att byta plåt?eller är jag ute och cyklar! skärmar är ju en sak, men taket är nog knepigare, vet inte vad det kan gå på! men jag lider f*n med dig! helt sjukt jue att folk inte kan låta andras saker vara i fred! hoppas verkligen det löser sig för dig! |
|
|
Dom lagar oftast mycket mer vad man kan tro. Skulle förvåna mig om dom inte reparerar din bil. Tråkigt det som hänt dig, hoppas dom hittar den skyldige. MVH / Jacob |
|
|
Det här är en av anledningarna till varför jag aldrig skulle flytta till en storstad. Känns tryggare här uppe. Tråkigt men sant :( ///Foppa |
|
|
Kommer ihåg en natt i Vara för ett par år sen under Oktoberfesten. Var en kille som hade en ny Gul M3:a... skitfin... den hade inte rullat många meter, men medans han va ute och roade sej med sina polare på stan, så var det två killar som tog varsin kapsyl och ristade in diverse ord, precis över hela bilen. Tyvärr, för deras skull, så kom grabbarna med bilen tillbaka, och dessutom fanns det en hel hög med vittnen som sett skadegörelsen. Vad som inte framgick under polisutredningen var hur kraftigt båda gärningsmännen hade snubblat innan polisen kom dit... hehe.. så stå på dej grabben! Ibland vinner faktiskt inte buset! Mvh. Andreas |
|
|
Sorry om jag skriver detta ..men det gjorde så ont att se min lilla pärla sådär att jag nog tror att det är bäst att den skrotas helt och hållet :( Lr vad tycker ni ...Ska jag satsa på att bygga om hela bilen ? Har jag nått att argumentera med fb om ? tacksam för svar ! |
|
|
Om du har möjlighet o knäppa några bilder så hade det absolut hjälpt till i om bilen kommer dömmas ut eller inte. Som jag skrev innan så byter de inte ut taket. De har med bilens vridstyvhet/krocksäkerhet att göra. De kan dock rikta upp ett ganska illa tilltygat tak. Att köra runt med en uppspacklad bil sen är dock inte särskilt kul, så se till att de blir ordenligt gjort om så blir fallet. Att argumentera med försäkringbolaget brukar inte hjälpa, de är deras utsända kille som avgör om bilen repareras eller skrotas. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Polisen har redan tagit några bilder på den ! Varför ska jag ta bilder ?? Wendtan när jag var o lämnade bilen i verkstaden igår så sa en ful j*vla gubbe att detta "är inte så svårt o laga det är bara o byta ut taket .m m" Och det kanske inte är det men ... men hur kul är det o köra med en sån bil en lr typ hur lätt kommer det vara att sälja den efter 1 år ? och taket är räjelt mosad kanske 10 -16 cm ner runt om ! Vad tror ni ? |
|
|
Länk! |
|
|
Öhh.. varför skulle man inte kunna byta ut taket? Farsan ha verkstad och iallafall till japps och ett flertal europeiska bilar finns det utbytes tak. Knappast har busarna hoppat sönder balkarna i taket, snarare endast ytterplåten, som går att byta. |
|
|
Hoppas dom som gjort det dör. Med 99% sannolikhet kommer FB att reparera din bil. Har varit med om liknande/värre och det krävs verkligen mycket för att få ut en "ny" bil. |
|
|
Vart är vi på väg igentligen. Jag vänta fortfarande på att något parti ska våga säga orden lag&ordning så det finns något att rösta på. Men om något parti skulle säga något sådant så skulle de väl beskyllas för både det ena och andra. |
|
|
Se det som en möjlighet att t ex byta ut framspoilern (om nu den är skadad). Känn lugnet, det är klart att FB lagar din bil, så jäkla dyrt kan det ju inte bli. Angående att sälja, se till att dokumentera skadorna innan / efter och be att få papperskopia på allt som lagas och byts ut. Tala isf direkt med verkstan då FB inte brukar vara pigga på att ge ut detaljer kring reparationer. Kan även vara en bra idé att själv försöka hitta plåtverkstad som känns bra och inte bara åka på rekommendationer från FB. Granska lackjobb, skarvar mm och var petig! Lider med dig, men bilen kommer nog att bli återställd och ni får leka igen :) mvh Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.