AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
539

Stölkod på blaupunkt?

C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Jag tänkte plocka ur min blaupunkt CD ur min e:34 och stoppa i den i min e:28. När den satt i e:34 an så har kopplat väck batteriet en kort stund och efter det har jag inte behövt koda om stereon. Är detta ett tecken på att den inte har stöldkod. Jag är lite orolig för att flytta över den då jag inte har någon kod. Det sitter ett stöldkort i den som man kan ta ur, detta betyder kanske att den inte har stöldkod? Finns det någon som vet något om detta så vore jag tacksam. Börja tröttna på att köra runt utan sportradion på P4.....:o)

//Conny
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag hade en Blaupukt med kort i min E34 förut, på denna var det bara kort. Den monterades i bilen då den var ny (oktober 1994).

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Det borde ju vara så att om det sitter ett stöldkort så finns det ingen stöldkod. Jag får nog chansa på det...:) Tack för hjälpen.

/Conny
Det stämmer, det behövs ingen kod. Däremot om ditt kort pajjar, och du beställer ett nytt, DÅ behöver du koden för att "gifta" kortet med stereon. Har du inte koden så kan en handlare hjälpa dig att beställa den från generalagenten, med hjälp av ditt serienummer. Dock kostar det ett antal hundra!
Tja!

Kolla med CTV Service 08-324715, dom har garanti servicen för blaupunkt i mellan Sverige, dom har bra koll på grejorna... Kodframtagning kostar 285:-,
och det behöver inte vara keycard för att apparaten ska vara kodad...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.