AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
781

Så var det dags igen...

Länk

Man känner bara vanmakt över hur sjukt illa vårt rättssystem fungerar. 18 månader för att mörda!! 2 personer......och sen säkert komma ut efter 12 för gott uppförande om han inte rymmer innan. Det är juh för f..n lättare att komma ut ur våra fängelser idag än det faktist är att hamna i dem.

Nej, här krävs det skärpning.
Just detta fallet har diskuterats här innan. Personligen blir jag fortfarande lika upprörd över det varenda gång jag läser om det. Det är så osannolikt att man ska kunna få ett så kort straff när straffskalan är upp till 6 år.

Skulle man någon gång känna att man vill ha ihjäl en person i det här landet så är det lindrigast att supa sig full och sedan sätta sig i bilen och köra över personen ifråga.

Visst, en person som har druckit non-stop i ett dygn och som sedan sätter sig i bilen för att åka och köpa mer öl är inte frisk och behöver vård. Men det är ändå en överlagd handling enl min mening. Han har medvetet tagit nycklarna, gått ut i bilen, satt sig i den och börjat köra. Det är väl ändå inget man gör utan att tänka!?

Nej, ratt- och drogfylleri skulle straffas betydligt hårdare.

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Hemskt att läsa,
Precis som Little Goddess säger och jag har sagt tidigare så är det bästa sättet att mörda nån i dett landet att supa sig redlöst full och sen köra över den man önskar.
Jag tycker att personen skulle ha absolut minst 6 år bakom lås och bom men helst 16 år och aldrig ett körkort igen!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det är patetiskt.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
I mina ögon är bilkörning under alkohol- och/eller drogpåverkan = dråpförsök!

Tyvärr är det så att många av personerna som begår denna typ av nidgärning är alkoholister och/eller drogberoende.
Men man borde automatiskt omhänderta dem och tvångsvårda dem, även om de inte själva vill det.

Om inte annat borde det sända signaler till samhället att man ser mycket allvarligt på rattonykterhet....samtidigt som man kunde hålla dessa personer under strikt övervakning så de inte skadar sig själva eller någon annan pga sitt missbruk.

Men som vanligt är det väl en pengafråga...i kombination med en något snedvriden samhällsattityd att det alltid är förbrytaren som är det största offret när något liknande inträffar!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
-BeeMWe-
Vad fan är en 535iS?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
???

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visserligen har det inte med saken att göra...
535 i Shadowline
Läste i aftonbladet att det finns obegränsat med tv-spel och dvd-filmer i sveriges fängelser, det ska inte vara lätt att sitta inne!
alltså de är ju helt käpprätt åt helv*te, bor i en by bara en mil därifrån så visst känner man att han som körde på de två stackarna borde få livslångt straff i en liten fängelsecell med bröd o vatten, men så tycker jag om alla fyllerister som kör ihjäl någon eller ens kommer på iden att sätta sig bakom ratten o köra

___
Mvh
Patrik N.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
BMW_MAN: Jag ifrågasätter detsamma. De som gnäller mest är ju de som röstade fram dessa partier till makten. En paradox!! Eller nåt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.