|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har et problem på min 735iL-89.HAr ägt bilen i två månader och märkt att vatten nivån sjunker i expansionskärlet.Får fylla c:a 1 liter var 14 dag.Hittar inget läckage.Motoroljan är fin och bilen ryker inte mer än andra.Någon som vet vad det kan vara? Mvh Micke Västerås | |
| Kan tänka mig blockpackningen tyvärr... Om motorn är bra i övrigt (täta kolvringar) så stannar väl det mesta av vattnet i toppen och åker ut med avgaserna. Kanske inte syns så mycket på röken? | |
|
på min gamla E-34 med samma värmepaket som E-32 så var det bla ett plaströr som sitter mellan värmepaket och anslutning i torped som läckte när det blev varmt. kolla om du har vatten i AC avrinningshålen. |
|
|
Börja med det enklaste först=utvändigt läckage,kolla genom att sätta systemet under tryck slangar,pump,kyl,stosar. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
| Han skriver visserligen att han inte hittar något läckage, men givetvis ska man börja med att leta efter synliga fel. | |
|
Små läckor hittar man nästan aldrig utan provtryckning,så trycksätt systemet till o börja med.En provtryckning ska inte kosta nåt (enligt mig alla fall) så ta kontakt med verkstad el om du passerar Gävle så är du välkommen in till mig för gratis provtryckning. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
Har haft 2 läckor som inte visade sej utan provtryckning. Det ena var värmepaketet i en 91a E32, det andra var cirkulationspumpen bredvid värmeventilerna på en 87a. Värmepaketet ger sej tillkänna efter ett tag, det luktar inte för gott med glykol inne i bilen, men C-pumpläckaget var svårare att hitta, det krävdes provtryckning i 3 tim innan det syntes var det kom ifrån.... Mvh /Stefan 735iA -88' 730i -91' |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.