|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, alla kloka människor på forumet! Jag har precis köpt mig en E32 BMW 735iA av 1992 års modell. Bilen går jättebra, men har en skum sak för sig: Vid acceleration, tex mellan 50 och 80 med hyfsat kraftigt gaspådrag, börjar ASC+T lampan blinka febrilt och stryper gaspådraget. (torr asfalt och inget hjulspinn...) Felet uppträder även i lite högra hastigheter, och vid jämn gas, tex i 110Km/h, alltså vanlig motorvägshastighet. När man sedan släpper av på gasen och rullar, så rycker bilen, ung. som att den försöker lägga i nästa växel, trots att 4:an redan ligger i... (känns precis som när man ligger på gränsen till växling, men släpper av, så att bilen behåller 3:an, om ni förstår...) Visst kan det vara ABS/ASC-sensorerna, men jag tycker inte det borde uppvisa sig på detta sätt då, eller...??? Jättetacksam för hjälp, eller förslag... Inge kul o köra nya bilen med sådana ryckigheter... BMW - Liebe auf den ersten blick... | |
|
Vad har du för däcksdimension fram & bak? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag kör på originalhjul, så rullomkretsen kan det inte vara... BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.