|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Min 728 iA har nu gått 22 300 mil och börjar närma sig 6-årsstrecket. En liten småsak som irriterat mig på slutet är softclose-funktionen på bakluckan. Den orkar inte alltid lyfta luckan ordentligt framförallt inte vintertid när det är kallt, men även sommartid om bilen står i en liten uppförsbacke. Då hör man riktigt hur den stånkar o pustar innan den ger upp o lämnar luckan i ett halvöppet läge. Finns det något man kan göra för att bättra på den här funktionen ? Något som måste smörjas upp eller måste man byta motor för att återfå den forna (antar jag) styrkan ? Nysse | |
|
Tror inte att problemet sitter i motorn utan i att gasdämparna till luckan börjar bli dåliga. Byt dom och du har förmodligen löst problemet. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Hej Micke ! Menar Du att de blir trögare med åren, d.v.s. att motorn får jobba hårdare o hårdare ? Nysse |
|
|
Håller med Micke Olsson, jag bytte gasdämparna till luckan på min tidigare e38 och bakluckans softclose-stängning blev en helt ny upplevelse :) __ Bilen: Länk |
|
|
O.K. då litar jag på det. tack för tipset och trevlig helg på Er båda !! Nysse |
|
|
Alla gasdämpare blir dåliga med tiden och i detta fallet så är motorn anpassad till friska. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.