|
|
|
|---|---|
|
jag skall köpa en e38! nu undrar jag alltså vad verkligen har betalat för dom? skriv gärna när ni köpte den. E38 från direktör till dåre | |
|
Oj, detta kommer att bli mycket intressant, E38 är en mycket svårvärderad skapelse, jag tror det kommer att skilja upp emot 70% mellan billigaste och dyraste.... Som sagt ska bli väldigt intressant! |
|
|
Jag är oxå intresserad av resultatet. Är själv grymt sugen på en 728iAL. //Marin |
|
|
Jag är oxå intresserad av resultatet. Är själv grymt sugen på en 728iAL. //Marin |
|
|
Tyvärr kommer sannolikt få att svara på detta utan mer att man får en andrahandsuppgift. Är ganska känsligt, då många kan se sig som trampade på tårna vid priser som inte stämmer överens med deras uppfattning. /Simon |
|
Scheckheft |
Hej Jo, jag kan svara på vad jag betalade för mina: 740 -95 köpt 2001 för 125tkr 740 -96 köpt febr. 2003 för 134tkr Men det är väl bara kolla mobile, bmw.de, autoscout och den svenska marknaden för att bilda sig en uppfattning. Mvh Scheckheft E38.info ___ Länk |
|
Det är en viss skillnad på vad bilarna annonseras för och vad de verkligen säljs för. Det är ganska stor skillnad att försöka pruta på en e39 jämfört med tex M3 e30, talar av egen erfarenhet. |
|
|
BjörnB, ja, prutmånen skiljer nog väldigt mycket beroende på vilken modell, precis som du säger. Därför skulle det vara mycket intressant att få reda på vad folk egentiligen får för bilarna. De flesta värderingstrådar här på forumet läggs ner utan att ett slutligt försäljningspris/inköpspris angetts, har förståelse varför det är så men det hade vart kul och se hur nära man kom i sin värdering. |
|
|
Går du till en handlare i Tyskland så ligger prutmån på 300 - 800 Euro. Skiljer inte alls mycket mellan olika bilar. En handlare är ett proffs. Han sätter ett pris som han anser att han kan få för bilen, oavsett om det är en E38 eller en E39. Prutar man mycket, så är något lurt. Undantag finns. Det gäller bilar som man köper av leasingbolag i "paket". Dvs handlaren köper 10 - 15 bilar samtidigt, där någon av dessa inte passar in i handlarens övriga utbud. Då kan en sådan bil bli billig. Därför är t ex en BMW E38 billigare hos Audi i Tyskland, än hos BMW handlarna. Ofta brukar dessa dock byta bilar med varandra för att slippa detta, eller så säljs dessa bilar förmånligt till mindre handlare. NG |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.