AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
944

Lampa i instrumentpanelen

Fick igår upp en lysande lampa i instrumentpanelen som jag inte riktigt vet vad den betyder.
En röd ring med små röda streck runt om.

Vad betyder denna, antar att den har med bromsarna att göra, vad bör göras, går det att köra ett litet tag till tills den ska servas och fixa till de där, eller ska man använda sin andra bil?

MVH Fredrik
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Dags att byta belägg

/Caspar
Länk
Aj då, antar att det är ett dyrt ingrepp.. skit också, jag som haft så kassa börsdagar på sistone ;)
Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
Jag fick liknande fel nyligen, när detta händer (lampan tänds) så har slitage varnaren slagit i och måste bytas jag gjorde detta på M-bilar i Eskilstuna. Efterom jag köpt min bil nyligen så ville jag byta all bromsar så jag vet när det är gjort... detta gick på 1500:- för alla belägg + nya slitagevare.. Priset va bra tycker jag =)
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
kaffe: Var inte det löjligt billigt?
Jag har för mig att mina belägg fram till 2.8'an kostade 900:- på bmw och då var det bara belägg och slitagevarnare... jobbet gjorde jag själv.

Inget svårt ingrepp att byta så det tar inte så lång tid men ändå... 1500... vafan... :)
Exakt, 1500:-..de är ju bara ett par kalsonger
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Dyrt??? Yatooil vad har hänt med Dig?? Byta bromsbelägg är ju ett av de billigare ingreppen.. Jag vill byta hela bromssyetemet till G-powers 6-kolvs 19" fram resp 4-kolvs 17" bak... Det landar på ca 14.000 EURO!!!???!!

/Caspar
Länk
Caspar: De är ju de jag menar, 1500:- va ju en piss i havet...
bole
Beläggen kan du byta relativt lätt..

jag köpte min första bil... BMW 323i :-) ... eftersom jag ville lära mig så mkt som möjligt om den så ville jag göra jobbet själv... bytte bärarmar själv (fick hjälp med hjulinställningen hos en polare på verkstan) ... bromsbeläggen e mkt mkt lättare...ta av hjulen o byta dem..kom ihåg att koppla in sensorn tillbaka...kanske byte behövs då din lampa börjat lysa...o då slits sensorn och måste bytas... 1000 spänn för beläggen och 0 för jobbet...

gör jobbet själv o lär dig mer om din bil..jag e typ datasnubbe som har brudar som hobby men nu har jag upptäckt bilar OCH bmw och världen ser mkt annorlunda nu :)
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Kom på att jag har ju instruktioner på min hemsida om hur man byter om du vill göra det själv...

Länk

/Magnus
Vart hittar jag det under då Magnus?
Aha, nu vet jag...När jag ändå ska byta bromsbelägg ska jag måla om bromsoken röda!
De vore tufft!
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
typ under nuvarande bilar/z3 -99 eller nåt sånt... och där ligger lite olika såna instruktioner...
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
"Bromsbelägg fram" heter länken till slut....
bole
vad ska man måla i rött och med vilken färg? vore soft ser ut som racing då :)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Att bara måla oken i rött känns som en riktig budget variant och nördigt värre.. På håll ser det ut som om man har något man inte har (Brembo bromsar typ..) och på nära håll der det bara billigt ut. Svårt att få färg att hålla bra dessutom...

/Caspar
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Att bara måla oken i rött känns som en riktig budget variant och nördigt värre.. På håll ser det ut som om man har något man inte har (Brembo bromsar typ..) och på nära håll der det bara billigt ut. Svårt att få färg att hålla bra dessutom...

/Caspar
Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Bole:
Det ska vara en speciell typ av färg, min var från Folietec, eller något liknande.
Caspar:
Nja jag vet inte, M-bromsarna är ju faktist riktigt bra som dom är, varför inte låta de symas också? Men visst ser det ännu läckarare ut med ett par Brembo eller Porsche ok.

Hur som helst, jag har målat mina och jag blev nöjd, det man dock bör tänka på är att rengöra och maskera ordentligt. sen kommer det krävas flera lager färg innan det blir heltäckande (rött) och snyggt.

Z3MPOWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.