|
|
|
|---|---|
cane |
Ville bara skriva en snabb rad och rekommendera JWR i tyresö, gjorde just Inspektion 2 + årskontroll + arbetskostnad byte klossar bak (hade beläggen redan) + re-initialisering SMG låda på JWR i Tyresö. Pris? runt 5800kr, ca 48% av vad BMW solna hade tagit. Lägg till att du dealer direkt med ägaren... ovärderligt. Enda smolket: De la i Castrol softec TXT, hade föredragit TWS även om det kostar litet mer, kanske byter jag själv till TWS om typ 500 mil. P.S. Jörgen berättade att BMW sänkt priserna på framvagndelar med 50% 1 oktober - glad nyhet för E46 o X5 ägare vars bilar äter dylika delar... :) P.P.S. Folk verkar tycka BMW danderyd är bra - vill bara notera att av en av beställning av 6 st. smådelar fick jag 2st. felaktiga... rena kalle anka. (JAG gav dem art nr, ändå helt fel) |
| Verkstaden tjänar pengar på oljan och han hade väl inte TWS, dåligt att man ej får den olja som BMW rekomenderar. | |
|
Allt kan hända... Danderyd goofade lite för mig... men det rättade dom till snabbt samt att dom tog en detalj som jag gett flel nummer i retur som dom egentligen inte ville då de inte säljer nåt av den.. Får tillomed rabatt nuförtiden.... De är asbra tycker jag .... Man har ju tröttnat på ET (filmen)på solna.... |
|
| Håller inte med dig "Burken". Till M5 har dom inte ett skit på lager. Åk/ring till Solna är standardsvaret, Men de kan ju i och för sig få det skickat till dem. Vadå "ET (filmen) på solna"? | |
|
Äldre Herrn på reservdelar solna... Han är totalt ointresserad av bilar och att göra kunder nöjda. Totalt oflexibel. Han är som en datasmaskin som varken säger till eller från.... Ang delar så beror det ju på om det e slitage delar eller ej... Jag mailar alltid en dag innan så kommer det dan efter om det inte finns... /m |
|
| Det finns två äldre herrar på BMW i Solna. Den ena är jättebra, har aldrig tidigare fått sådan service, jag tror han heter Ingvar. Den andra är en riktig sur gubbe, totalt ointresserad av att hjälpa kunden. Han suger! | |
| Ja Ingvar är ju trevlig... Det e den andra alias E T phone home.. (han liknar ET) | |
| Ha ha ha ha .... Då fattar jag! Jag ringde och hörde om de hade 2 grejer till min M5 hemma och gubben svarar "ja det har vi" jag ber honom kolla om det finns i verkligheten och inte bara på dataskärmen. Då blir gubben sur! "Det FINNS hemma!!!!" Kommer in två timmar senare och inte helt överrsakande så fanns bara ena delen hemma!!! "Det står här att den ska finnas hemma" Jag sa till honom att det var ju just därför jag frågade om den fanns i verkligheten!! Dåren blev typ sur!!! Vilken serviceminded gubbstrutt alltså!!! Det är bara att garva åt det!! | |
| E T phone home.. asgarvar! | |
cane |
hehe, jo, jag känner igen det där åxå... finns en där på solna som inte gillar bilar ens ;) Vad gäller vilken olja de hällde i, tja det verkar ju vara beroende på dagsform vad som ska i. Sist min bil var på solna fick den SLX. En snabb sökning på TXT visar att solna la in den i nåns M5. Antar att alla 3 oljor uppfyller klassificeringskraven, därav variationen. Men visst, TWS är väl bäst. |
|
Tycker att det är en självklarhet att man förvissar sig om vilken olja serviceverkstaden ämnar att hälla i bilen INNAN man lämnar in den. /Lazze Länk |
|
cane |
Jag förvissade mig om att den olja som BMW rekar skulle hällas i. JWR säger att TXT rekas för m3 e36, och att endast M5 ska ha TWS som svar på problem med alltför hög oljeförbrukning på de motorerna. Men, det finns säkert olika uppfattningar om vilken olja som är bäst, det framgår inte minst av att samma bilar får olika olja på de auktoriserade verkstäderna. |
|
Jo, det verkar ju inte direkt klockrent vilken olja som är att föredra till M-bilar, det kan jag förstå med så pass tjock olja som TWS är. För mig skulle det smärta i hjärtat varje gång jag kallstartade bilen med den oljan. Jörgen W - hade jag bott på den sidan stan så skulle jag serva min bil där direkt. Har bara hört gott om JWR. Å andra sidan så har vi ju Perre i Huddinge, men samma sak där, fel sida om stan :) Vad rekar Perre för olja till M3 och M5 då? /Lazze Länk |
|
|
www.shmotor.se kan ni besöka, trevliga och bra service. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.