AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.107

Problem med min nyköpta BMW 350-89

hej idag har jag köpt min första bmw... det blev en bmw 350-89

Mina problem är:

1. När jag kör så funkar inte "miltalen"... mätaren där man ser hur långt bilen har gått funkar inte, mätaren under som man kan nolla nollställs auto varje gång man stänger av bilen.

2. Samma mätare (dom 2 där man ser miltalen) slocknade bara... Ljuset lös men inget syntes till...

3. Får upp fel medelande om att ja behöver fylla på Kylarvätska fastän det e fullt... samma medelande kommer även upp när man vrider av tändningen...

4. Belysningen till den analoga klockan funkar inte samt till en knapp för belysning...

5. Central låset till vänster bakdörr funkar inte

6. vilken bensin e bäst att köra...? nu kör jag 98 blyfri...

Det var allt (för tillfället) hoppas att ni orkar hjälpa mig med dessa frågor... Detta är trots allt min första BMW och jag hoppas jag blir nöjd...

Tack på förhand
på fråga 1 skulle jag tro att de är kondensatorerna som håller minnet måste bytas (du måste isär med instrumenthuset)

2 trasig lampa

3 kolla kylvätskenivågivaren så att den inte är kajko

4 trasig lampa

5 kabelbrott eller trasig motor

6 du kan köra på 95 oktan utan problem, M70 är byggd för att klara sig på så lågt som 93 oktan tror jag eller om de var lägre

___
Mvh
Patrik N.
komplettering till fråga 1: om du har 750:s instrumentering (vilket krävs för att få M70 att fungera problemfritt) har du instrumenthuset som normalt sitter i E30 så är det batterier

___
Mvh
Patrik N.
men det e inte lampan det e fel på när miltalen försvann... det lös fortfarande....

hur gör man för att fixa kondensatorerna? om ja fixar dom kommer miltalen att börja rulla...?? för nu stämmer inte miltalen med bilen tyvärr.... det står att den rullat 29960 hela tiden... =(
vad är 750, M70, och E30... jag är ny på bmw fronten =)
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
750 = BMW 750, en lyxlimo typ.
M70 = V12-motor
E30 är benämningen på karossen du har.
ok =) har du msn eller icq? för du har lösningarna på mina problem =) tänkte gå upp tidigt imorgon och åtgärda så mycket jag kan... köpte bilen idag nämnligen...
Om du söker på "29960" så kommer du märka att fler mätare lagt av vid det miltalet, det är en miss av BMW som gör att instrument från 87-88 tyvärr inte passerar just det miltalet och istället hänger sig där.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Är det en 530i-89 du har köpt? 350i finns inte, såvida inte någon har gjort ettt rejält ombygge...

Sök och ställ frågorna i 5-serieforumet istället isåfall.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Måste ju vara en 530, man köper väl inte en sådan extremt ovanlig bil utan att känna till begreppen M70 och 750.

Mvh Johan
det står fel.. det ska bara 530
hehe då snackar vi om en annan motor då har du en M30 under huven men du kna fortfarande använda samma bensin som jag skrev tidigare. du får tyvärr leva med 299960 eftersom det är generalfel alternativt att du byter kodplugg eller mätarhus men då stämmer inte mätarställningen

Länk byte "SI-kondingar"

___
Mvh
Patrik N.
eller kolla www.bimmer.se där är det mer utförligt beskrivet

___
Mvh
Patrik N.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
1. Nollställningen av trippen beror på dåliga kondensatorer.
Om mätarställningen är 299960 så har du fått förklaringen.
2. Att det inte lyser, kan även det bero på kondensatorerna.
4. Lätt att byta glödlampa, klockan lossas på samma sätt som färddatorn (sök!)

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.