|
|
|
|---|---|
|
Har sett i flertalet inlägg att man sparar mkt vikt genom att ta bort underredsmassan. Då till frågan: VAD är underredsmassa förnågonting? Jag är inte så himla bra, men det är omöjligt för er andra att vara bättre! =) | |
| underredsmassan skyddar underredet från rost, har väl även en ljudisolerande funktion. | |
| ookej så d sitter UNDER bilen som ett skyddande lager? Så man kan asså skrapa bort det och ersätta det med typ hammarlack om jag förstått d hela rätt!? | |
TobbeBMW |
Du Bör inte ta bort underredsmassan, så mycket väger den inte, o låter du den inte sitta så kommer bilens underrede att rosta upp. Hammarlack hjälper inte där, kan jag inte tänka mej. |
|
underredsmassan skyddar ju från rost genom att den är lagd i ett tjockt lager (kan diskuteras på nya bilar) och är lite mjuk, så stenskott och sprut "fångar" den upp...ersätter du den med hammarlack kommer den troligen att blästras bort och det kommer att rosta riktigt mycket...inte bra alltså MVH Johan K |
|
|
Att ta bort underredsmassan är nästa steg i "racelättning" när du redan plockat ur all inredning utom förarstolen ( säten.mattor, paneler etc etc), bytt rutorna mot lexan rutor, och kan lämpligen kombineras med syra doppning av karosseri delar för att minska vikten. dvs endast för racing/rally bilar. Knappast nåt för gemene man att ödsla tid på.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.