|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag håller på att bli tokig på min 535a, den går som en klocka så länge man åker med den, men om man stannar och låter den gå på tomgång så börjar den "hicka". Man skulle kunna beskriva felet som att den plödsligt lägger av men att den har nån typ av pacemaker som återupplivar den! Eller att man sitter och vrider av och på tändningen under en halv sekund. Detta inträffar oftast med varm motor! Jag har sökt på detta prolem och fått några tips men inget har fungerat :( Jag har felsökt : bytt databox (efter diagnos hos bmw) Sprayat startgas Mätt lmm och kört utan (rycker ändå) Bytt tomgångsmotor (ingen skillnad) Mätt lamda och kört utan (Rycker) Mätt spänning till tändspole (ej glapp) bytt luftfilter, tändstift och tändkabel mellan spole-fördelare bytt relä till soppapump (kilckar i det när den rycker som värst) Nollat styrbox Sprayat alla kontakter jag hittade Om ni har någon aning eller tips, snälla skriv! MVH/ Tommy. | |
|
Bränsletrycksregulatorn är mitt tips. Koppla in en bränsletrycksmätare innan spridarraden och kolla om trycket ändras när bilen blir galen, isåfall kan det vara btr som inte släpper som den ska. /markus |
|
|
Kan även vara glapp i tändningslåset. Mvh |
|
|
Har du bytt tändstift och kollat fördelare m.m ? Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
Markkus: Ok, ska försöka skaffa en tryckmätare och prova i helgen. Rob_t_j72: Jag har dragit kablar ifrån tändspolens + och - , in till cupen och kopplat en lampa på dom och den lyser hela tiden! sedan borde väl typ allt slockna om det är glappt i tändingståset? Inkognito: Tändstiften är utbytta utan resultat, fördelare och rotor är inspekterade och rengjorda. jag ska även låna en stroblampa i helgen och kolla om alla stift tänder fast den rycker. gör den det måste det väl vara nått fel på insprutningen? Tack för tipsen! /Tommy. |
|
|
Det står att det klickar i reläet till soppapumpen när den rycker som värst, då borde det nästan vara bränslerelaterat i ditt fall ? Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.