|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en 318i från 93. Hör ett metalliskt smattrande ljud underifrån efter det att jag har kört ett tag (när bilen blir riktigt varm). Kan det bero på avgassystemet eller har ni andra förslag? Tack på förhand. | |
|
kolla om det slutar när du trycker ned kopplingspedalen. jag har samma problem på min men när jag trycker ned kopplingspedalen så slutar det så det är urtrampningslagret som behöver bytas... |
|
|
Om ni trampar ner kopplingen och ljudet upphör är det inte fel på urtrampnings lagret. Är lagret slut så blir det missljud när man frikopplar. Det ljud ni hör kan vara det ganska vanliga skramlet från kopplingen på BMW bilar. Tror det uppkommer av att det blir lite vibrationer mellan axel och kopplingen. Inget att oroa sig för. Detta sker endast då man har friläge och ej trampar på kopplingen. Min gamla touring har alltid låtit så. Har haft den i tio år. Ha det. Danne. |
|
|
Hej, Tack för era synpunkter. I mitt fall hör jag att det skramlar oavsett om jag trycker på koppling eller inte men det sker bara när bilen är varm. Har lyft ögonstenen för att kolla under och nu misstänker jag att ljudet kommer från katalysatorlådan. Kanske är det dags att byta… sju tusen spänn tror jag det kostar… |
|
|
Hej, Har hittat på vad som orsakade det smattrande ljud under gång. Ljudet kom från bromsarna fram där vänstersidan saknade hållfjäder medan den högre hållfjädern var fel monterad. Detta efter dom har bytt bromsklossarna på verkstaden (dock ej BMW auktoriserad). |
|
| Men de e väl bara o "rensa" katten...?! en kompis tog ett järnspett o körde rakt igenom katten för att "öppna flödet" lite... o visst gick den bättre efter det, men frågan e ju om allt dam som kom ut i rummet var så nyttigt att andas in...=P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.