|
|
|
|---|---|
|
Dette gjelder da min 535 E28 turbo.. Jeg har gjort en feil under montering.. Jeg vasket ikke ren trykkplaten og svinghjulet.. Trykkplaten og lamellen er helt ny, og skal holde for mye nm... Nå "slurer" (hva heter det på svensk?) clutchen over 0,5-0,6 bar.. blir litt bedre når den har blitt varm, men ikke helt bra.. Har ikke prøvd så veldig hardt, men prøver å la den slippe litt, slik at den kanskje sliter bort belegget/oljen på trykkplaten.. Kommer dette til å bli bra, eller er det bare å finne frem verktøyet igjen? ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM | |
|
har du rätt inspänningsmått mellan svänghjul och platta? En del sinterlameller är tunnare än de organiska som sitter original och då förlorar man direkt fjädertryck om inte svänghjulet bearbetas motsvarande. Vad är det för lamell och platta? /Per |
|
|
Det er SPEC stage 3 Länk Komplett kitt med andre ord.. Når jeg slipper opp pedalen, så kommer jeg liksom over fjær spennet ca midt på vandringen.. Kjennes ut som at pedalen blir lett helt ute.. Så jeg tror den er riktig.. ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
|
Har du info om hur många Nm den ska klara av att överföra och hur svänghjulet ska vara bearbetat för att allt ska sitta rätt? /Per |
|
|
Jeg kjøpte den av KRB i norge, som sa at Spec oppga den til 700NM til han! Eneste jeg fikk vite ang svinghjul, var at det skulle være fint og flatt, uten slitasje/riper.. Mitt var blankt og fint.. Jeg reagerte på at pedalen var lett å trykke inn, og kontaktet krb ang dette, men han sa Spec clutch var lett i forhold til f.eks sachs.. Jeg regner med jeg har rundt 400-450nm når clutchen begynner å slippe.. Når jeg drar på første gang etter varmkjøring, slipper den på alle gir.. Når jeg får opp litt varme i clutch holder den 1. 2. og 3. gir.. 4. går ikke :( Jeg får ta en tlf til KRB idag tror jeg.. ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
| Hvor mye betalte du for clutchen? Har tenkt på en slik til M20B25 motoren min... | |
|
Alt for mye... Bestill direkte fra USA du.. han tjente mye penger på den.. ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
| det gjør KRB med mye av det han selger, i mange tilfeller lønner deg seg å bestille direkte fra usa.. | |
|
Har desverre funnet ut det.. Men nå kan det bli kjekt å ha noen å legge skyld på da... Senere skal jeg sende han en logg.. Han sier mye negativt om lastebil turboer,og hvor treg spool up de har, så derfor blir det morsomt å vise han at jeg har 0,5 bar på 3000rpm :D GT37 er perfekt til mitt bruk virker det som.. ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
| Hans röda audi har inte världens bästa spool up. laddet kommer ju skitsent på den också | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.