|
|
|
|---|---|
| är det någon som vet vad det kan vara när det rasslar lite i motorn när den står på tomgång? det rasslar inte när man gasar. Det är inte säkert att rassel är rätt ord direkt men ett konstigt ljud är det. | |
| Är ljudet kvar när du stänger av AC'n? (Flingan i panelen) | |
| Kamkjedjan som låter lite kanske. försvinner det när den blir varm? | |
|
Vanos rassel, sålänge det är lågt och lite är det inget att oroa sig för. Ett skönhetsfel bara. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Det låter annat ljud när jag sätter på ACn mer rassel :) men det andra rasslet är kvar om jag gasar lite så rasslar det lite mer oxå. Var ute precis o testade. Plus att om jag trycker full gas snabbt så låter typ chick! o sen vrålar den |
|
| Det låter även när den är varm. | |
|
testa med sånt där medel från.....jag läste det iallafall på en tråd här!! men det är ovanligt att 2,8 rasslar ....det jag brukar höra det är att bmw 2,5 och 2,0 bruka rassla men men ... ///325/// |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Känn för säkerthets skull så inte vattenpumpen glappar lager fel ?? ///MVH Hasso Länk |
|
Det var bra att du tog upp detta . För jag samma problem. Det låter konstigt, det skramlar från motorn, jag tycker att det låter ifrån toppen eller kanske vatten pumpen som hasso skriver . Det låter mer när motorn är kall. MVH jossi |
|
| Kan det vara kedjan som ska spännas lite? | |
stefannorr |
Kedjesträckaren/spännaren möjligtvis,knappast fel på kedjan. |
| Har kollat en del nu och det är nog ingen större fara. Men när jag sätter på ACn så skramlar det rejält. Är det fel på ACn då eller vad kan det bero på? Bilen har stått stilla rätt länge innan jag köpte den. | |
|
Tack ,Hasso och andra. Nu har jag bytt vattenpump och fläkt, vattenpumpen var hur glapp som helst ,men det läckte inte . Fläkten var också mycket glapp, (som sitter på vattenpumpen . Nu är det knäpptyst. Vad vore livet utan Autopower ???? MVH jossi |
|
runtp |
hejsan.josef undrar bara hur långt bilen har gått innan det blev dax att byta pump.//TP |
|
Min vattenpump var mycket glapp efter 7700 mil / 7 år. /Jonas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Min pump skar efter 7300 mil. se dagbok våren 2003. ///MVH Hasso Länk |
|
Bilen har rullat 16300 mil och är en -99 528ia Touring MVH jossi |
|
runtp |
tackar.har själv en 528 IA som gått 7800 och det skrammlar lite när bilen är kall.blir något bättre när den blir varm så jag får ha lite koll på det där jag oxå då.//TP |
|
Jag fattar inte ? Alla tre .ja73,Hasso,runtp, har byt vatten pump vid ca : 7000 mil. Och min höll till 16000mil, Är det så olika från bil till bil eller ?? Enligt BMW så ska den hålla ca 14-20 000 mil. MVH jossi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.