AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
944

Montera servo på en 325 e30?

tjabba!
Nu e d så att ja köpt mig en bmw 325iM e30 årsmodell 87. Jag är hur nöjd som hällst med den, MEN den har ingen servo. Ja har letat lite och hittat 89- me servo med samma motor som ja har fast 2 år nyare då (kan inte se nån skillnad förutom åren iaf?) så min fråga är går det att montera dit en servo på den dvs finns fästen och sånt eftersom ja tänkte att d kanska va nått "lyxigare" tillval på den tiden..? Eller har ni nått annat tips på lösning? Ja klarar mig säkert utan men om d finns möjlighet att montera dit en så gör jag gärna det för tid har jag så d räcker och blir över =)

MVH//Johan
Kl
322
Klabbe
325i Sedan -05
Hejsan!

Att eftermontera servo är inga som helst problem. Det finns fästen m.m så det är förberett för det.
Du kan söka här på forumet så hittar du alla saker du behöver!
Jag tror det är detta:
Hela skiten som går mellan hjulen, oljepumpen, oljebehållaren, kortare länk mellan rattstången och styrservon, en extra remskiva!
Alla dessa saker brukar ingå då någon säljer en komplett servoanläggning, du kan ju kolla så du får allt!

Som sagt, det finns en hel del om detta om du söker. Har för mig att vi monterade bort kylaren då vi satte in servon men det märker du!

Lycka till
MVH
Tack för så snabbt svar, ja e lite ny ska använda sökfunktionen nästa gång sry =)

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.