AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.593

Unichip, är det bara skit eller bra?

Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Nån här som har info om Unichip? För och nackdelar. Eller om någon har en länk till nån bra sida... Jag hittar ingen iallafall!
nu
6
nurre
740ia-95 325i-94
unicip är bra den måste mapas på bilen den jobbar med org-et sprut,sen berordet villka montdet?
Sök på TSMOTOR som ligger i Åstorp.
Lämnade själv in min M5 som jag hade innan.
Trevligt bemötande och verkligen kunniga på det
dom sysslar med!

Mvh
Andreas L
Ingen som har något bänkningspapper på resultatet av Unichip? Kul och se vad det gör egentligen.

Mvh
David

Bilen: Länk
nu
6
nurre
740ia-95 325i-94
ts-motorsport som jag kan seja på rak arm har rasat motorer på två av våra kund bilar som var turbo bilar ? vad som blevfel?
nu
6
nurre
740ia-95 325i-94
unichip på alfa 156 ts org-155hk gav med chip+trimkamar ca180-192hk hk från ts map, uppgift vi har fått på olika bilar
En kille från Opel sport club har byggt om sin calibra turbo med större turbo, andra kammar, större IC o använde sig av Unichip som TS motorsport fick mappa
original motor 204 hk, men unichip o ovanstående delar 37X? hk enligt rullande landsvägen
med endast ett laddtyck av ca 1.1 bar pga av för hög insugs temp

sen vad jag kommer ihåg så körde Subaru micke med imprezan han hade också Unichip .

Kör:

Opel calibra Turbo
Bmw 520i
Bmw M535i
Bmw 323i
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Det finns en 325 e30 Touring till salu på Powerbörsen... Den har Lysholm kompressor, annan lmm, spridare m.m. Spikade lite först men mappades sedan med Unichip med 0,7bars laddtryck...

Resultat: 300hk på hjulen = )
bänken som ts-motor använder sig har kanske inte den bästa tillförlitlighten. när subaruklubben var där o bänkade sina bilar fick en helt original impreza 265 hk... imponerande då subaru själva säger 218...
mvh sjöblom
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.