|
|
|
|---|---|
| hej grabbar ,var och besiktia 750 i dag alldeles för höga värd co4,5 hc999 och lamda 1,43 den går som en påse nöter på tomgång den tar mycket soppa , har bytt nyjligen båda katarna och lamdasånder är det någon som vet vad det kan vara och hur gör jag för att få ner värdena och brenslet den tar ca 2 till 2,5 liter milen nu , kan detta bero på att jag fick bytta ena boxen mvh paul | |
Paap Reeder |
Hej! Du får inte köra alltför mycket med en CO på 4,5 samt en brförbr på 2,5 ty då kommer du att förstöra dina kattar. HC 999 betyder att mätaren gick i botten (tror jag) i vilket fall tillkommer ca 300-400 ppm som katten rensar bort så du måste nog ha ett allvarligt fel. MVH /// Paap R |
| hej paap har du någon aning vad det kan vara , vad jag har förståt så de som styr hur fet blaning motorn skall ha är boxen och den får sina uppgifter från luftmängs mätarna ,och lamdasonderna samt att där sitter en temp mätare som skall säga till boxen om motorn är varm eller kall , vet du om lambdasonderna går över något relä eller om de går rätt till boxen | |
|
Kan va membranet i en bränsletrycksregulator som spruckit, då pissar det in soppa via vacumslangen. Alternativt någon spridare som läcker. Kolla stiften och se om något enstaka stift är svart, då är det troligen spridaren till den cylindern som läcker. /Mats J |
|
| oki skall kolla det , hur mycket jobb är det att ta väck bränsletrycksregulatern mvh paul | |
|
Har inte mekat nått med V12:an, men det borde gå att kolla genom att bara lossa vakuumslangen från bränsletrycksregulatorn eller insuget när motorn går. (kan också tvångsköra pumpen om man inte vill starta) Läcker det ut soppa där är membranet slut. //Magnus |
|
|
tack 944_driver skall pröva det har du något annat förslag vad du tror det kan vara för fel när den tar 2 liter mil , och hc,co och lamda värdena är för höga mvh wolle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.