AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.580

Hög bränsle förbrukning M3?

Visa användare
64
bushman
323i-83
Har en 93:a M3 som jag nyss köpt, tycker att den drar väldigt mycket soppa den ligger på ca 2-2,2 liter vid normal stadskörning.
Är inte det lite väl mycket? Har hört att de ska vara förhållandevis snåla (1,5 liter/mil)
Någon som har erfarenhet av något liknande?

bushman
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
2-2.2 l/mil!!!!! Ja, det måste vara nåt fel iaf...

När jag köpte min drack den mellan 0.9-1.1 beronde lite på hur jag körde...ändå var de chip och system då.

Nu dricker den runt 1.3 blandad körning...mycket stadskörning dock....men min går inte riktigt rent på låga varv..den pluddrar ibland....så om din dricker nästan en liter till så är det garanterat nåt fel.....

Kör en feldiagnos hos bmw ex.
Kostar lite...men de blir ju dyrt att åka omkring sådär också.

MVH: Henrik

///M3
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Tycker min drar mycke o den glufsar i sig 1.5-1.6 vid enbart stadskörning also inte blandat med landsvägsturer...

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
Visa användare
64
bushman
323i-83
Det luktar soppa när man stänger av den, dock så har jag inte hittat någon läcka.
Luktar läcka!
Kolla bränsleslangen vid bränsletrycksregulatorn, min slang var dålig där, och läckte soppa när bilen var kall.. Ta av plenumet o kolla..
kolla spridarna om det stinker soppa! det var fel på min -94
kolla spridarna om det stinker soppa! det var fel på min -94
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Bränsleslangarna kan behövas efterdras. Vanligt fel enligt BMW.
Gör det innan det blir ofrivillig raketfärd.

M3/// Mullret
Visa användare
64
bushman
323i-83
Har fått felet lokaliserat nu och tänkte dela med mig om någon har samma problem. Det var hål i grenröret, inte så stort så att man märker det ljudmässigt, men tillräckligt för att det skulle påverka lamdasonden och lura den att tro att motorn är kall och därmed pumpa in för mycket soppa.
Visa användare
401
seastream
118d -08
Jag åkte min ga M3a på 0,76 landsväg, måste va ok

Seastreams Garage -no compromises

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.