AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
909

vad betala för sv-såld 728ia-99 24000mil?

728
Hej!, jag har fått erbjudande att köpa, en 728-99,24000 mil, 1ägare(företag),svart m svart läder,sv-såld,steptronic,läder,elkomfortstolar m minne,elratt,bensinvärmare(orginal)xeon-ljus,elrollo,avtagbart drag,telefon,cd-växlare m.m,vad skall man betala för en sådan, företaget vill ha 125.000:-, den är fullservad på en och samma bmw verkstad, i mycket bra skick,vågar man köpa en långmilad728,tacksam för svar.
mvh thomas
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Priset låter hyffsat, kan du komma ner några tusen till så är det nog en kanon affär. Här kan du läsa när Hasso, överschamanen här på forumet, provkör en långmilad E38: Länk

Just ja, välkommen till Autopower!
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Det är är visserligen en 99:a med ok utrustningsnivå men 125.000 för 24.000 mil låter lite väl i överkant. Utbudet av E38:or är rätt rejält och prislappen börjar bli riktigt låg.

Väl skött och servad och med slitagedelar bytta ska dock inte milen vara något som avskräcker allt för mycket tycker jag. Det är en välbyggd vagn med en bra motor.
24.000 mil är dock alltid en del,,,för tex växellåda mm.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Tror inte att det är några problem med de miltalet, problemet är väl snarare när man skall sälja efter 2 år och mätarställningen närmar sig 30.000 mil.

BMW CS #5139
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
1 ägare och välservad på samma verkstad är värt en hel del tusenlappar enligt min åsikt! Bensinvärmare e också trevligt! Även -99 facelift e ett stort plus. Mycket bil för pengarna... 24.000 mil ska väl inte var något att säga om på en modern bil. Dessutom lär den ha gått mest långkörningar med de milen. Brukar ju knappast märkas! :)
Tänk också på att oerhört många 15-19.000 milare är säkert skruvade flera tusen mil. Med den där kan du säkerligen känna dig trygg angående miltalen.
728
Tack så mycket för eran hjälp, lutar åt att jag smäller till och köper bilen, undrar bara om den 6-cylindriga motorn är lika slitstark som de 8 cylindriga?,eftersom som ni även säger, en 30000 milare blir svårsåld om ett par år så får man väll gifta sig med bilen om jag köper den. Har den många tusen mil kvar att rulla förutsatt att jag sköter om bilen med service och liknande??.
har ni exempel på långmilade 328/528/728 bilar?
tacksam för svar!
mvh thomas
Troligen inga problem med 24000 mil bortsett ifrån när du en dag ska sälja den...

Jag tror inte säljaren blir nerringd med tanke på milen, prutmån finns säkert.

Lycka till !
Henrik
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
728: Om du sköter servicen på bilen/motorn och håller koll på temperaturen så går den lätt det dubbla utan problem, du kanske dock behöver kolla upp kamkedjan om sisådär 6000 mil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.