|
|
|
|---|---|
Zyx |
Hej, Jag har problem med min GSM-telefon i bilen. Telefonen får bara kontakt med operatörsnätet sporadiskt och det verkar som om det är glapp någonstans. Ibland när telefonen inte fungerar (operatörsnät ej funnet) och man "klappar" till mittkonsolen lite lätt så hittar den nätet igen. Är det någon som har varit med om liknande och hur kan man åtgärda det på enklaste sätt? - Scott me up Beemy! |
|
Låter ju som glapp i antennsystemet. Du har antenn, t.ex upp till på bakrutan (inte trådarna i rutan), eller har buset ryckt bort den? Radiodelen till GSM:en sitter bak till vänster i skuffen, hit går antennkabeln. Eller är det så att den kompletta telefonen sitter i mittkonsolen, kanske en hållare med en ficktelefon? Isf går ju antennkabeln hit. Inte helt ovanligt med skadade kontakter (bottenkontakterna i telefonen). FP |
|
Zyx |
Har provat den lite mer idag och det verkar som om jag haft lite fel i beskrivningen av felet. Jag kan inte provocera fram felet som jag trodde jag gjorde tidigare. Kontakten med nätet kommer och går sporadiskt. Jag har provat att ringa från den och upptäckte att det oxå blev taskigt ljud i telefonen ibland och sedan bryter det. Precis som om den inte hade tillräckligt bra mottagning. Jag har en svart "klutt" högst upp i bakrutan (ser ut som en snigel utan skal) med en koax-kabel infäst. koaxen försvinner in i taket. Jag skall kolla var telefonen sitter och vart antennkabeln leder. Man kanske kan byta ut antennen till en bättre sort? Blir det bättre med en antenn utanpå bakfönstret? - Scott me up Beemy! |
|
Det låter som du beskriver den delen som sitter på insidan av rutan, men det skall också sitta en liten antenn på utsidan av glaset. Om den saknas så har du förklaringen! Mvh, Steaman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.