AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
993

Lacka handtagen på 320d E46

ma
91
maobse
520dT -15
Tjena!

Vad jag förstår så har BMW:s sexor lackerade handtag från fabrik men inte de klenare varianterna såvida det möjligen inte funnits något paket som inkluderat detta. Är detta korrekt?

Min fråga då: Är det enkelt att ta bort och låta lackera handtagen på en E46:a i samma färg som bilens? Någon som gjort det och vad kan det i så fall kosta?

Om det ser snyggt ut eller ej är ju en smaksak men på ljusare bilar tycker jag att handtag som smälter in mer ser snyggare ut.

/Matte
Jag är inte helt säker, men om du är på jakt efter en 320d så kommer väl dessa med lackerade handtag i bilens färg som standard? På min 320i är det iallafall lackerade handtag.
320d hade inte det standard 2003 iaf. Då gick det dock att välja till enbart det har jag för mig, och så ingick det i något paket, kanske lifestyle?

Även hantaget på bagageluckan är olackat, så om du ska lacka så ta även det.
Det är inte svårt att demontera handtagen, ta bort dom små plastpluggarna, oval fram och runda bak, sedan tar du en torx, minns inte vilken storlek och skruvar ut dessa OBS du behöver inte skruva dessa ända ut utan de får sitta fast i de sista gängvarven då slipper du tappa ner torxskruvarna i dörren (gissa vem som lärt sig den läxan den hårda vägen;-) Dra ut "korta låsdelen" dvs den del där torxskruven satt, dra sedan handtaget bakåt-utåt ganska kraftigt så ska den släppa utan några större problem...

Lacken vet jag inte vad den kommer att kosta, men jag tror nog att det mest ekonomiska om du nu bara ska lacka handtag + baklist är att försöka dig på det själv med originalsprayburk, bara startavgiften hos lackerare brukar ligga på en tusing...Jag får mina lackade "på köpet" när jag ändå lackar om hela bilen inklusive ett nytt aerodynamikpaket...får hämta den forna gubbilen nästa tisdag...längtar...

Håller med om att lackade hantag är ett lyft designmässigt och då speciellt på ljusa färger.

"BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller"
ma
91
maobse
520dT -15
Tackar för svaren, precis vad jag önskade!

/Matte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.