AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
464

M3-tändstift

Tjena alla M ägare..
har själv en M3-95 som jag blev lycklig ägare till i höstas..
Har dock aldrig hunnit serva den själv nån gång än. Blir nu i Maj när den tas i bruk. Då har jag bara en liten fråga till er som kan detta: Vad ska man ha för tändstift på dessa maskiner?? Nu verkar det sitta några "normala" standardstift.. Kan oxå tillägga att när man kör väldigt lugnt med bilen och innan den är riktigt varm så rycker den...förra ägaren sa att det var stiften som "slaggar" igen..kan det vara detta?? dåliga stift eller?? har nån annan detta problem oxå eller??
Du ska ha Bosch Y5DDC, kostar ca. 135:-/st..
Kolla hur stften ser ut först innan du byter, de brukar hålla minst tre tusen mil innan byte är nödvändigt.
Att bilen rycker KAN bero på helt andra orsaker än stiften.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Att bilen "rycker" är tydligen ett standardfel på M3:an, det har något med en luftmängdsmätare (?) el liknande att göra, inte dyrt!
Vad det gäller tändstiften...läs i din instruktionsbok! :)
/Klas
bl
2.294
blixten
325i -88
Om du inte har de stift som rekomenderas i instruktionsboken kommer bmw aldrig att godta några reklamationer vid en reparation med hänvisning till att du har felaktiga stift. Och mig veterligen finns det bara ett stift som är godkänt.
ga
28
gasse
M3cab-94
jag tror att det är spjällkontakten byt den....
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
Jag håller med att de ryker ngt ofantligt nu när det är lite kallt...

Vad KAN det bero på ??? någon som vet ?

Den som har flest saker när han dör vinner...
mosse: frågade i somras om någon visste va de va för fel när bilen ryckte när man startade den efter den stått kall..
vad kostar det att laga och kan man fixa de själv?
förra gången jag frågade om det så var det ingen som visste säkert och någon hade varit in med bilen till bmw och de sa att de va normalt och ingenting som va värt att kolla upp mer eftersom det inte var skadligt för bilen.

men de vore ju helt klart skönt och bli av med felet!

larsson -m3 93-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.