AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
69.152

Polisanmälning av importfifflare?

Sida 9 av 11
Ja, denna tråd gav iaf mig ett gott skratt så här på morgonkvisten. Man upphör aldrig att förvånas över hur många idioter det finns. Tycker dock synd om Dig som blev blåst på bilen, passar på att önska dig lycka till och hoppas det löser sig.

// Jim Profit
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Ole M håller till längre söderut. Iofs kanske han har flyttat?

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Har inte följt den här tråden på länge och vet inte om den är aktiv nu, men Callista är med största sannolikhet INTE samma person som ole, jag har hängt en del på Calibraklubben där han är mkt respekterad för sina kunskaper i juridik (juridikstuderande ifrån Piteå tror jag).

Läs hans första inlägg igen, jag uppfattade det inte som något försvar för skojjaren ole, det var nog snarare menat som ren fakta hur en jurist ser på saken, vilket kan vara bra att veta inför en rättegång.
Glömde säga att jag kan förstå de som anklagat honom då hans timing inte var den bästa(inte hans fel), men det verkar ju onekligen som att ole dagarna innan skapat 1 eller 2 nya användare för att bättra på sitt rykte, men Callista känner jag igen från calibraklubben som jag skrev i inlägget ovan.
Ji
14
JimmaN
535i -92
otroligt kul att läsa=) rock on!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
schnee:

Callista uppger själv att hon/han bor i Barcelona.. så juridikstuderande från piteo låter som en annan person.

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
ka
78
kanding
X5 G05 30d -19
Fruktansvärt roande... Ole, vilken klippa!!!

Det måste ha varit en tung goodwillpost när du sålde din upparbetade rörelse!!
Cliffhanger-------- Några nyheter? Föreslå allas vår Olé att du lämnar in bilen på BMW-verkstad och han betalar kalaset.
Han har väl sagt sig villig att stå för kostnaderna/eller vissa av dem?
Om han går med på det, så se för tusan till att du får ett kostnadsförslag från verkstaden först, Ole betalar pengarna och därefter fixas bilen.
Så att du inte åker på att betala själv.

jag är visserligen ny på Forumet, men heter inte Ole. (så vitt jag vet...)

Putte
Si
765
Simon01
120dM -08
hmmmmmm : )
cl
35
cliffhanger
320 Touring e46 -01
Länge sen jag skrev nåt här nu och Ole kan fortsätta luta sig tillbaka och njuta av att lurat ännu en godtrogen bilentusiast då jag inte kommit längre i denna frågan.

Tyvärr verkar det inte som han gett upp då jag hittade följande länk, och jag vill därför lyfta upp denna tråden igen i ett försök att göra folk medvetna om skurkarna i förmedlingsbranchen:

Lurat en till?
Länk
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Eftersom jag bor vid foten av Hallandsåsen och Ole uppenbarligen driver sin "hobby" verksamhet i samma by som jag bor i blev det extra intressant och kolla upp dessa herrar. Kollade, typ saldo hos fogden, reggade firmor, frågade runt i byn lite, ringde skattemyndigheten o.s.v. Jag har lovat Autopower att inte publicera uppgifterna här eftersom risken för en stämning är stor. Men är det någon som vill veta vad jag kom fram till så maila mig.

mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Misstänkt likt Importakuten
Länk

BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Länk
Länk

Båda länkarna

cl
35
cliffhanger
320 Touring e46 -01
Fantastiskt?! Vad ska det tjäna till att byta namn? Kanske orginallänken inte lockar kunder längre?
kan du inte be något mc gäng hjälpa dig att komma överens med Ole?
ABCbilimport? Var det dummaste namnet någonsin!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
En intressant notering är att igår kväll stod det fortfarande "Importakuten" i sidhuvudet (<HEAD>) på ABC bilimport, men det är tydligen ändrat idag...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
HV-71
Att använda samma upplägg och logotype är inte så begåvat måste jag säga!

Det är känslan inte farten!
Är det inte bättre att fråga mig direkt istället för att fråga en som inte hade råd att försäkra sin bil och därför började prata skit om mig.
Vill folk ha reda på saker om mig , måste det ju vara bättre och fråga mig direkt. Har inget att dölja.
Om det är någon som vill veta varför person ifråga som startat denna tråden, inte kan gå vidare rättsligt, är ni välkommen att maila. så ska ni få min version av det hela.
Det måste ju vara rättvist istället för att bara hoppa på en med diverse öknamn mm eller bra förslag om att kontakta mc gäng och vad jag mera har läst.
Autopower är en sida som små pojkar kan sitta och drömma på.
Där får man tydligen prata hur mucket skit som helst om andra.
Jag tycker de på autopower ska kontakta mig för att få reda på vad som hände hos polisen, så att de kan se att en sådan som startad tråden kan stängas av från en sådan site. Men de är kanske småpojkar de också.
li
1.959
liste
535i -89
Sluta fåna dig och lägg upp "din version" här i tråden. Men det är väl för mycket begärt kan man tänka...

Mvh
En småpojke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.