|
Sida 3 av 11
|
|
|---|---|
|
Har någon av er som kritiserar och skastar dolda hot mot Ole sett bil eller kontrakt ? Ni som inte gjort det, sluta bums. Ni kan inte kritisera utifrån vad en missnöjk kund anser sig ha rätt till, håll er till de fakta ni känner. Om nu Cliffhanger har rätten på sin sida varför stämmer han inte vid tinget ?? Har han rätt och torrt på fötterna om vad han yrkar så vinner han. no q´s asked. Jag håller med Ole, om ni har åsiker (personliga) emot honom, ta upp de med Ole. Är de professionella, anlita hjälp istället för att gråta här.. A |
|
| Detta är ju fullkomligt sanslöst. Är mållös. | |
|
Har sett både bil och kontrakt och de stämmer inte med varandra. Inte ens en blind hade köpt den bilen. Undrar om inte herr Otto von Diesel egentligen är en ubåt? |
|
|
Som Otto von Diesel skriver, denna diskussion är helt meningslös så länge man inte sett bil / kontrakt. De inblandade (Cliffhanger & OleM) kan väl scana in kontrakt och presentera bilder på bilen om Ni önskar att diskussionen skall fortsätta i detta forum..?!? Spontant känns 175K som ett normalpris för en 2,8'a från -00 och inbyten hos BMW innebär för det mesta ca 50K under vad de kan sälja den för, fast bjuder de så lågt som 100K skulle jag anta att det är något fel på bilen, dock inte helt slut för då köper inte BMW in bilen. BMW i Stockholm bjöd i våras 105K för min 2,8 -97 som hade rullat 8000 mil, vinterkörd osv, dvs den hade lite skavanker som är normalt på en såpass gammal / mycket körd bil till. Bilpriserna "nere" hos er är dock klart lägre. Paulssons bil i Helsingborg sålde den bilen till mig 1½ år / 3000 mil tidigare för 200K. De jobbar mycket med importbilar, så varför åker Ni inte dit och låter dem utvärdera bilens överrensstämmande med kontraktet (mot en skälig ersättning förstås).. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Jag håller med Otto von Diesel. Hot och personangrepp hör inte hemma här. Anledningen till att jag lagt en tråd på autopower är inte att gråta ut utan att sprida information samt få hjälp och tips av andra med erfarenhet eller insikt i legala procedurer. Det är ju inte var dag man blir blåst på 100.000kr så min erfarenhet är begränsad. Stämning kommer, var så säker, men tyvärr tar sånt här med polisanmälningar och byråkrati tid. Dessutom ville jag ge OleM en chans att göra rätt för sig innan jag polisanmälde honom. ...tyvärr var han inte intresserad av det. Det faktum att denna tråden vid skrivande blivit läst 4209ggr och att jag i runda slängar får 3 mail i veckan av folk som vill veta mer om vem OleM är hoppas jag hjälpt några från att bli lurade. Tips om vem att kontakta, hur man anmäler skattefifflare, likande domstolsbeslut o.s.v mottages fortfarande gärna. |
|
|
Vad menar du Pabo ?? ubåt... hm... DU kan ju tycka fritt, du har ju sett och kan därav bilda dig en rimlig uppfattning, många andra kan inte det.. A |
|
|
Han menar att du ev går andras ärenden Otto Von Diesel. Isåfall har du en till här. Har förvisso "bara" sett bilder på bilen. ser helt okej ut. Hoppas polisen har sett den också. i verklighet. Jag har fått ett antal bilar hem från denna killen O.M och även en del jobbar kompisar också. de var perfekta. En saknade servicebok, men som tur är visste O.M hur man får en ny original. Jag vill gärna påpeka att våra bilar kostade nästan det dubbla av din bil M.N. Sedan hade ju O.M rätt ang den informationen han fått från en viss källa om att det var för dyrt att försäkra bilen. M.N har skrivit i ett Mail till mig : " Bilen står på min sambo för att få ner försäkringen, kostar 2500kr mer per år på mig och vi kör den lika mycket så varför betala mer än nödvändigt?" OBS !!! var det någon som läste att "vi kör den lika mycket " Vad jag förstått av denna farsen här, så körde ju inte NI med bilen. Du, grabben, Lägg ner skiten och sluta tala illa om folk. Jag tror på O.M och många flera med mig. Det du håller på med är förtal och jag hoppas han polisanmäler dig tillbaka. Det hade jag gjort NFS2 |
|
Scheckheft |
Hej OleM, NFS2 har samma IP nummer. Förklaring? Mvh Scheckheft |
|
Det beror på att jag sitter hos O.M idag då jag ska beställa en ny bil. Scheckheft NFS2 |
|
|
Grattis till det stundande bilköpet! Vad blir det? Funderar dock på en sak: hur förklarar du att ni skriver på samma sätt med samma typ av punktuering, grammatik och språk...? |
|
| Hur pinsam kan man bli! | |
|
Inte mycket mer....! ;o)) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
735 |
NFS2: Du kan inte lägga till importakuten som hemsida på din profil?... |
|
Precis som jag skrev till dig Janne så tror jag åxå att OleM kan få hem bra bilar, men det som skiljer en seriös förmedlare från en oseriös är det ansvar man tar när man får hem en dålig. I Oles fall har svaret varit att "...han inte har råd att fixa krocken"?! Seriöst?? Vidare kan man ju fråga sig hur seriös en förmedlare är om man tar hem bilar där säljaren inte kan uppvisa några servicepapper? Nu visade det sig att milen stämde med annonsen men det var ju bara ren tur. Bilen kunde ju lika gärna ha gått 20.000mil?! För OleM var det en total överraskning att bilen stått avställd 18 månader och att båda krockkuddarna samtidigt byttes. Om det nu stämmer som du säger om att fixa en ny servicebok så kan man ju fråga sig varför han inte gjort det till mig? Om du med "ny servicebok" menar de stämplar och tomma serviceböcker som OleM hävdar att han har liggandes hemma så kan jag bara säga att jag inte är intresserad. Fina bilder? Hmm, trots "fina bilder" kvarstår att bilen är krockad och att servicebok saknas, men om ni är så övertygade om att bilen är fin så kan ni väl lägga ett bud? Du ska få ett bra pris. Om bilen är i det skick du och OleM hävdar så kan du ju sälja den med förtjänst till sommaren? Samma erbjudande har jag givit till OleM men då blev det tyst. Vad gäller förtal kan jag bara säga att det var OleM som själv valde att lägga ut sitt namn på forumet och jag inte på något sätt nämt hans namn eller "firma" på detta eller andra forum. ...det stod geniet för själv. |
|
|
Jag sitter förresten också vid Ole's dator och skall beställa hem en McLaren F1, visserligen är den krockad, saknar servicebok och har haft 14 ägare, men det fixar ju Ole! Den kostar ju "bara" 8mkr och är så fin i övrigt. Jag tror Ole driver webbcafé. |
|
|
Fick precis ett trevlig e-mail från vår vän Ole: Jag citerar: "fan va du ljuger. ring mig 076 XXXXXXXX" Någon förstår verkligen inte ironi :) detta börjar alltmer anta dagisretoriska lekskole-former. |
|
|
Jag har också fått mail från Ole, detta var dock för över ett år sedan när hans "verksamhet" var på tapeten. Han ville också att jag skulle ringa honom. Kanske har han Comviq kontantkort så att han får bonus när man ringer honom? :-) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Ett alternativ för att få stopp på skojaren är ett samtal till skatteverket. De är MYCKET mera samarbetsvilliga än polisen kan jag meddela... Behövs bara ett anonymt tips om svartjobbet, de har rejält mycket resurser att sätta in. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Andreas du vet ej vad du snackar om..jag provat med ett antal anmälningar till skatteverket i ett ärende sen ett år tillbaka, det händer inte ett skit, annat än att en chef förklarade för mig att är det bara ett par miljoner så är det så lite skatt det generar så det jobbar vi inte med...däremot är EBM bättre och anonymt hamnar långt ned i korgen Länk | |
| Snacka om att gräva sin egen grav! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.