|
Sida 2 av 11
|
|
|---|---|
|
Hmm efter att ha tittat på sidan så ser jag att han endast använder sitt förnamn en endaste gång. Man vill gärna veta vilka som ingår i teamet på Importakuten. =) Att folk vågar ge förskott på en sådan summa, svart dessutom. Otroligt. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
| Hur gick det hos farbror blå? | |
|
Ja,då är man på tapeten igen denna gången med en z3 2,8 -00 Denna killen har problem, enl hans ex flickvän som jobbar på forex har han inte råd att försäkra bilen. han har skrivit att han inte vågar köra med bilen , men gör det tydligen ändå. Rost fläcken på dörren är minre än en knappnåls huvud. bulan på dörren kom på båten hem av en troligen annan bil, stor som en lillfinger nagel. det stod inte i annonsen att bilen var hardtopps förberred, det skev Mats dit själv i förmedlings kontraktet. bilen gick igenom besiktningen med en anmärkning om slitna däck bak, dock godkända. den blev också kryssmätat och det sas den ej hade varit krockat. det fanns en grön tejp remsa runt några kablar i motor utrymmet. vet ej varför, det var ju skit också enl Mats. serviceboken lovade säljaren (privat person ) att fixa, har dock inte gjort detta. Jobbar med detta och hoppas det löser sig. det är inte alla man kan göra nöjd i denna branchen. men lite förståelse bör ju kunden kunna ha. Går man till en BMW verkstad och ber om ett utlåtande om en importerat BMW, är det klart många gånger de säger det är en dårlig bil. Man ska ju köpa svenskt eller hur, och betala mycket mera. Sedan är det dom som tror att man kan få en ny bil idag från årsmodell 2000, en fyra år gammal bil. visst, men jag tror inte det. En begagnad bil är en begagnad bil. Jag hoppas däremot att han får rätsida på sina problem. huruvida han gör är upp till honom. en polis anmälan gör ju inte att hans problem blir mindre. Men om han fortsätter att baktala mig som han gjort på nätet. måste man ju också förstå att jag tappar intresset att hjälpa till. Mvh Ole |
|
| OleM: Du skriver: "Ja,då är man på tapeten igen...". Varför då undrar man? Är det här med att importera bilar kanske inte ditt gebit? Jag vet inte men du skriver ju själv "...på tapeten igen..." då är det kanske så att det finns fog för kritiken. | |
|
Fakta mot dina ord: "enl hans ex flickvän som..." Pratar med henne lite då och då och hon blev mist sagt förvånad över att höra att hon sagt nåt sånt. "Rost fläcken på dörren är minre än..." När jag fick bilen av dig sa du "Om jag berättat det skulle du ju inte vilja att jag tog hem den". Hmm, undrar varför?! "bulan på dörren kom på båten hem..." Känns inte som mitt problem. Och om nån dragit en nyckel runt hela bilen och slagit in alla rutorna hade det inte heller varit ditt fel? "...skev Mats dit själv i förmedlings kontraktet" Ja, du hade ju en rad i kontraktet där man skulle fylla i övrig utrustning och skick?! Sen skrev du ju själv din namnteckning 4cm under?!?! Har vi kommit överens om hardtop så har vi väl det? "...gick igenom besiktningen med en anmärkning om slitna däck" I kontraktet har du lovat "bra däck"? Är slitna däck som bilprovningen ger anmärkning på "bra däck"? "...kryssmätat och det sas den ej hade varit krockat" Jag har inte fått del av det dokumentet som säger detta. Varför inte det? Vad Rigo bil till mig att den VAR krockad och att kofångaren inte gick att rikta. "...grön tejp remsa runt några kablar..." Kan kvitta men jag tror inte kablarna var tejpade för att det var snyggt? "...serviceboken lovade säljaren (privat person ) att fixa..." Av alla importforum att dömma är det en sak man aldrig ska göra. Köp ALDRIG en bil utan att sett serviceboken? Hur amatörmässigt kan det bli? Och detta gör du flera ggr per vecka? "...BMW verkstad och ber om ett utlåtande..." Förutom BMW har 2 andra oberoende verkstäder (3 om vi räknar in Rigo) sagt samma sak. Bilen är krockad och i befintligt skick tar de inte i den med tång. "En begagnad bil är en begagnad bil" Ja, enligt kontrakt ska jag få en bil i bruksskick. Trodde dock inte det betydde krockad?! Speciellt inte när du själv garanterat skicket på den. "polis anmälan gör ju inte att hans " Vad har jag för val? Du har sen juli hävdat att det inte är nåt fel på min bil och att du inte tänker åtgärda felen eller häva köpet. |
|
|
OleM// Det lönar sig inte att lura folk, nån gång åker du dit så det säger tjooooooooooooooooong! ------ Länk Länk |
|
|
Olem: Jag menade inte att man skulle åka och dänga på dig, utan jag förstår cliffhanger som känner sig lurad. Hade jag blivit "lurad" så tror jag inte att polisen skulle vara lösningen på MITT problem. men det är jag. Det var inget hot mot just dig. |
|
| Det verkar ju uppenbart att bilen inte motsvarar vad man kom överens om, polisen är nästa steg enl mig.... | |
| Antar att det inte gick så bra hos farbror blå ;-) | |
| Aj en sån kille man inte vill råka ut för.... rostfläck, ingen servicebok, gammal krockskada på en 4 år gammal bil!! Jag skulle vara rasande! | |
|
Ole M , ... En fråga här; betalades bilen av dig OLe och i såfall med dina pengar eller med Matspengar ?? Ps( om det nu är som du säger är det ju inget problem, ställ bilen på en verkstad (plåtolack ) be dem om ett kostnadsförslag för att rätta till kofångare lack etc, priset för detta kommer ju vara noll och intet efterom det inte enligt dig finns några fel på bilen, offerten kommer ju att tala sitt tydliga språk om vem som har rätt resp. fel angående skadans eventuella existens.. |
|
| Lysande förslag!! Jag är "game"! | |
|
Nu är det så att jag har erbjudit den förra ägaren M:N en uppgörelse som innebär att fixa alla de kraven denne personen hade på att få ordning denna Z3:an. men M.N är inte längre intresserad av detta. Så nu vill jag inte läsa att jag inte har försökt mera. om det är någon som vill komentera här, så ring mig istället och ta en diskusion "man o man" om ni är män nog. |
|
Daviden |
Jo men lycka till med att försöka få en krockad bil att bli okrockad... Även om den är kryssmätt och det ena med det andra så kvarstår faktum; den är smälld. Sen skit samma om dom andra detaljerna, jag har inte sett ert avtal sinsemellan, men om cliffhanger avtalar om att köpa en bil i ett skick och får en bil i ett annat skick än avtalat så är det ju avtalsbrott, grund för hävning av köpet. |
| OleM: Du skriver: "Ja,då är man på tapeten igen...". Varför då undrar man? Är det här med att importera bilar kanske inte ditt gebit? Jag vet inte men du skriver ju själv "...på tapeten igen..." då är det kanske så att det finns fog för kritiken. | |
|
Vad OleM erbjudit är att fixa rostfläcken, något som troligtvis kostar runt 1000-lappen hos närmsta lackfixare. Vad gäller krockskadan, serviceboken, däcken eller hardtopfästena finns inget förslag på lösning. Har jag missat nåt får du gärna speca precis hur du erbjudit dig fixa alla skadorna? En "man" hade nog erkänt sitt misstag och köpt tillbaka bilen!? |
|
|
Jag har specad vad jag kan göra. Rostfläcken bulan tejpen balken Och serviceboken när Frank kommer hem Mvh Olem |
|
|
Snacka är ju lätt och det har du gjort sen juli men det slutar ju alltid med samma visa... Men om det som du skriver är sant så kan jag lämna in bilen till BMW-verkstad och så står du för kostnaden då? |
|
Daviden |
Lider verkligen med dig Cliffhanger. I och med denna tråden vet ju jag och mina vänner vem vi INTE ska vända oss till om vi vill importera, och jag antar att vi ganska exakt är målgruppen för sån här verksamhet. Med tanke på att tråden är visad några tusen gånger så lär det ju vara ett gäng till i Sverige som vet om vem man inte ska anlita... Oseriös verksamhet håller ofta en tid, men förr eller senare så funkar det inte längre, kanske dags för vissa att inse det... |
|
Citat Från deras hemsida : "Man kan inte göra alla glada, men vi gör vårt bästa för din del. Våra referenser kan intyga detta också, Ärlighet varar längst." Hmm.. Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.