AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
69.156

Polisanmälning av importfifflare?

Sida 1 av 11
cl
35
cliffhanger
320 Touring e46 -01
Hej!

Jag har sen juli legat i fejd med en privatimportör från, Skåne-Hallandsgränsen, som totalblåst mig och tagit hem en krockad z3 utan servicebok. Killen är totalt ointresserad av att göra rätt för sig trots upprepade försök att reda ut situationen och jag inser nu att jag kan skatta mig lycklig om jag får ut hälften av vad jag gav för bilen.

Killen har en sajt på internet som han använder för att ge intryck av att det är en respektabel firma som utför jobbet. Sen tar han betalt i förväg och gör hela jobbet svart. Detta är inte för att spara pengar utan för att killen är redan skuldsatt upp över öronen och skulle han redovisa inkomst skulle han säkert bli utmätt och tvingas betala till de stackare han redan lurat.
Killen hämtar flera bilar i veckan och falller därför under näringsidkare men eftersom han inte skattar syns det inte i papprena. Förjävligt att vissa kan komma undan på andras bekostnad.

Jag sväljer nu stoltheten och får istället polisanmäla honom. Nån som kan ge mig lite tips om hur man stänger ner en sån här oseriös person så han inte skadar fler?

Alla tips uppskattas...
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Eko brottsmyndigheten håller i år på med att kolla folk som nolltaxerar,så har du något vettigt att ge dom så gör det..nummer dit får du genom nummerbyrån ligger i sthlm på Hantverkargatan
pe
554
perf
320xd e91 -09
Häng ut han på nätet. Finns säkert flera som vill avreagera sig på sådana killar.
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Hänga ut på nätet är ingen lösning..det kan slå åt andra hållet det är väl inte tillåtet heller
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Har han ett norskklingande förnamn...? Bara en gissning?

/Christofer
Första bokstaven O i förnamnet eller..?
Di
56
DieselGlidare
525TDS Touring-93
Har du adressen till den sidan så att man kan
titta vem det är
cl
35
cliffhanger
320 Touring e46 -01
Japp, jag har sidan kvar och jag ska bara kolla upp en sak innan jag hänger ut honom här. Har även en annan grej på gång som skulle kunna hjälpa oss köpare sålla bort sånna spm inte bedriver seriös verksamhet. Återkommer med detta.
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Stå på dig cliffhanger. Jag blir matt när jag läser vad vissa gör för att tjäna tusenlappar. Lycka till med din process!

ArctisZ3
cl
35
cliffhanger
320 Touring e46 -01
Japp, polisanmälan är gjord och ska träffa farbror Blå på måndag för att gå igenom vad som hänt. Återkommer med mer information...
Hoppas att han får fängelse för sina synder...

// Jögge
cl
35
cliffhanger
320 Touring e46 -01
Tänkte bara länka ihop detta med min tråd på alltombilen.com där förmedlaren desperat(?) försökt besvara mitt inlägg. Intressant läsning:

Länk
Di
56
DieselGlidare
525TDS Touring-93
Det fanns en sån förmedlare i Osby för några år sedan.
Han var lite värre för det var många som betalade i förskott
men det kom aldrig nån bil överhuvudtaget.Det slutade med att han blåste fel person och fick båda knäskålarna krossade.
Sen upphörde hans verksamhet.
Hoppas det går bra
Behöver ju inte stämma men mailadress till Olem leder till denna sida. Länk
Ett av mobilnr leder för övrigt till Osby!
Finns många trådar om denna lirare, tyvärr är de flesta raderade. Här är en som är kvar: Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Detta är också en:
Länk

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Jag tror inte den tråden du länkar till Stephan handlar om samma kille.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Ok,
Om man läste inläggen på Alltombilen.com så verkar det vara Ole det handlar om, eller finns det flera Ole i samma bransch och del av sverige och som dessutom har samma begynnelsebokstav i efternamnet (M).

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Ok, nu är jag med. Han gör inlägg i tråden om hur seriös han är men bilen tråden handlar om är inte köpt av honom.
Ett tips vore att aldrig betala något till ett företag vars hemsida kunde vara skriven av en åttaåring ...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.