|
|
|
|---|---|
|
Min 318i-93 låter som en tickande diesel ä nog lyftarna å kam, någon som vet ca vad det kostar å ordna detta?? Vill inte lägga ut för mycket på bilen.... nån som har nåt bra tips? | |
|
Vad jag vet så är det dyrt. Usch, nya lyftare är inte några billiga saker och en ny kam är Obilligt likaså. Arbetskostnaden är jag osäker på. Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Ungefärliga priser: Kamaxel: ca 2500kr Vippor: ca 300kr st (8st) = 2400kr Oljerör: ca 125kr (Mycket dumsnålt att inte byta detta oljerör som sköter oljeförsörjningen till kamaxeln, när man ändå byter kamaxeln! Stor risk att just igensatt oljerör är direkt orsak till att kamaxeln har slitits ner.) Arbetskostnad kan nog variera en hel del, beroende på vilken timpenning verkstaden har. Misstänker också att det kan vara dags för kamremsbyte när man ändå byter kamaxeln... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| byt tändstiften, så var det på min bil som också lät som en diesel | |
|
finns ett par trådar här på forumet om personer som har hört ett dovt knackade från motorn och det visat sig att ett eller flera tändstift suttit lösa?! men du skall nog räkna med det värsta tyvärr :( snåla inte heller på oljeröret som Johan B säger, har sett många igensatta sådana, ingen rolig syn MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.