|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
bole |
Tja nu undrar jag om det är någon som blivit av med körkotet och då undrar jag på vilket sätt dessutom så kan det hända att man träffar på nån snäll polis som stoppar en men sen låter en gå... Har sett ganska ofta nu att det e poliser som kollar hastigheten på 30-vägar i innerstan... Någon som åkt dit på det? Hälsningar |
|
Näe aldrig på 30 väg , jag uppfattar det mera som att 30 är 30 , 50 är 50 samt att alla andra skyltar med siffror tex. 90 och 110 är mera förslag som bestämdes av politiker för 50 år sedan och absolut inte skall tas på för stort allvar! Torskat en gång i 141 (!) på motorvägen och vart av me kortet , kan verkligen inte säga att jag ändrat mina körvanor efter det :-) Så nu är det nog (statistiskt sett) snart dags för en torskning igen , klarat mig i snart otroliga 2 år efter första torsken. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
I den glada ungdommen körde jag med dim ljusen på, blev stoppad och frlåten av farbror blå! Han nöjde sig med att jag släkte de, nymmera kör jag med släckta dim ljus. Mvh Abbe Länk |
|
| För ca. 5 år sedan körde jag 110 på 90 väg o polisen sa till mig att köra försiktigare nästa gång....kanske man gjorde ett tag men nu e man i farten igen ;) | |
|
På 30 & 50 vägar håller ja alltid hastigheten men på övriga hastigheter gasas d friskt. Har blivit av med kortet en gång, 180 på 90 väg. D va en fin vårkväll och ja va ensam på vägen men ca 500 meter längre fram stod en farbror blå me laser:(. Blev av me lappen i 8 månader. Mattias |
|
bole |
Har en polare som åkte fast för rattfylleri... Han har precis köpt en C70 och vi kom tbx från skidsemestern...Bad honom lämna bilen så vi kunde supa men han vinkade bort mina ord och körde dit iafall...han ville jo stila lite med bilen..grejjen är åxå att han jobbar som taxichaffis o har kört onykter flera ggr fast i taxin o då stoppar ALDRIG polisen en...nu när han skaffat sin egen bil .. så var det FN-möte den kvällen o stan VIRVLADE av poliser(i början av januari)...så hade vi bilen full me brudar osv skulle hem till mig...sen plötsligt får han för sig att visa fingret åt poliserna(vi var stupfulla, undrar hur han orkade köra egentligen)...så såklart stoppar de oss..han blåser..1,6 promille...fick 2,5 års förbud...alla inser att han gjort fel...han blev åxå av me jobbet...problemet är att jag träffar honom rätt ofta o ser hur mkt han lider av att inte ha bil osv osv..värsta depressionerna...måste va jobbigt d där...8 månader låter långt det åxå :/ |
|
Det ska vara jobbigt att bli av med körkortet speciellt om man kör onyktert! Han kunde ju ha kört ihjäl någon eller skadat någon allvarligt så det var ett bra straff! |
|
Zafiro |
Blev tagen för 140km/h på 90-väg, var tvungen att köra om två bilar så jag kom upp i 140, tyvärr så hade de poliskontroll då, så jag blev invikad. 3 månader och 2000kr i böter.... |
Jeppe W |
I höstas en sen kväll var jag på väg hem å tog en annan väg som omväxling, typ en gammal grusad 50-väg som dessutom e smal å krokig, att köra 50 där är nästan våghalsigt. Efter ca 200 m har jag två helljus 4 meter bakom mig och jag tänker; IDIOT och ökar farten till alldeles för mycket. Helljusen bakom mig börjar blinka frenetiskt i takt med blåljusrampen......Jaha tänker jag; det var det kortet det....stannar på en mötesplats, vevar ner rutan å väntar på domen...Två poliser kommer fram, säger "Go'kväll, din skyltbelysning glappar visst lite, det måste du fixa, du ska få blåsa också...." Därefter säger de typ "kör försiktigt hem nu å trevlig kväll...!!?? Det finns tydligen snälla poliser i Sundsvall oxå...!! |
| Körde 103 på 70 väg, E4/20 mellan västberga och fruängen fyrfilig motorväg och 90 åt andra hållet. Blev av med körkortet i 1 månad. | |
|
bole: Hade han bara rört sig om en fortkörning hade jag kunnat känna sympati. Men kör man rattfull så SKA det kännas! /// Olof Länk |
|
bole |
Jag håller med...rattfylleri e något jag inte heller känner sympati för men ... kompisen e nog mkt mkt mkt barnslig..beror på uppfostran..tyvärr |
|
Jag har vid ett par tillfällen fått åka med kort och utan böter när polisen stoppat mig. En gång på E4 vid Norra Begravningsplatsen (120 på 70-väg) och en gång efter en rödljuskörning på Söder. Båda gångerna fick jag Polisutskällning 1A och jag erkände allt jag gjort plus att jag är en usel människa som inte borde få köra bil. Sen fick jag köra vidare. |
|
|
Jodå - 140 på 90 motorväg - indraget kort 1 månad. VARNING! Att tänka på när ni varit av med körkortet (eller iskallt kalkylerar att ni har råd med boten)´. Den dagen ni vill köpa en nyare, finare, större BMW och kollar försäkringen så kan ni få en chock!!! Jag ringde LF och frågade vad min 523 Touring -97 skulle kosta? Svar: ca 5.800:-/år Åkte ner och köpte den, registrerade och skulle sedan försäkra den. Pris: 11.000:-/helår. Varför? När jag frågade första gången så var det generellt - när det var dags att försäkra så blev det "personligt" och jag är tydligen en trafikfara och dömd på förhand att vara en omdömmeslös och farlig förare. En fortkörning på 21 år!!! Lösning: Min fru är nu lycklig ägare av en formidabel BMW till det resonabla priset av 5.500:-/år Ska skriva över alla bilarna på frugan nu - sparar säkert 10.000/år för samma olycksskydd!! If it aint broken - dont fix it |
|
|
R : det där har jag också varit med om ! MEN , jag har frågat vägverket och de påstod att försäkringsbolagen då räknar hur många år man haft körkort men också KAN se om man hade körkort året innan. Så jag fick först ett högt pris , för att jag bara hade haft körkort 1 år, sedan bad jag dem titta om jag haft körkort året innan jag vart av med det och fick då ett lägre pris. de kan alltså se hur många år man haft kortet om de anstränger sig men gör oftast inte det , det här gällde IF försäkringsbolag. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Jag åkte fast för 83 på en 50 väg för några år sedan med min då ägda Mondeo... Det ligger en bil framför mig och fiser i 40 km/h... jag tolererar inte sånt, är det 50 så håll för f-n 50... Så jag blir förbannad och lägger i 2:an o gasar om... eftersom jag bodde i området så viste jag att 70-skylten kommer om 50-100 meter så jag tänkte det e lugnt... Tro inte polisen står VID skylten och mäter hastigheterna precis innan skylten... Precis som att de inte har något bätre för sig och mäta där det verkligen behövs... Att tillägga då är att 50/70-vägen jag körde på är väldigt bred och långt ifrån boende-områden samt INGA övergångsställen... Blir man förbannad? PS: Jag fick 2 månader men förhandlade ner det till 1 månad. Hjälpte ju knappast då jag blev av med kortet helt eftersom jag bara hade haft det i 1år och 10månader... Blev man ännu mer förbannad? Jaja, tog om kortet på 2 och en halv månad... Prio 1... ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
68 på 50-väg. Mitt enda (registrerade) brott. Jag har snattat en tidning också, men det var inte meningen. ___ En, men en BMW. |
|
|
Har klarat mig genom ca 10 kontroller på 2 år. Alla gånger har jag kört minst 20km/h för fort. Däremot så har jag bara fått blåsa en gång. =( Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
| körde 120 på 90väg, hade lite bråttom till flyget, då polizei viftade mot mig med en röd ficklampa. 2.000:- böter och indraget i 2 månader, bör tilläggas att det var i en ford mondeo tdi och att det var dagen före julafton, tror ni polisgubben blev paff när jag önskade honom en god jul *haha* på väg hem när jag varit å hämtat min nyinköpta 525:a fick jag böta 600 spänn för dimljuset var på tillsammans med halvljuset :( | |
|
Vore mycket bättre om farbror blå kollade upp alla dårar som kör utan ljus. Mött många som har endast en fungerande lampa mitt i natten på E4-an. Mötte en tokfan som inte hade ljus fram alls, utan bara fungerande ljus bak.Vanligast fel är ett dimljus + ett parkeringsljus som fungerar, halvljus kan man bara glömma. Vad fan tänker folk på. En lampa kostar 19.90 på Biltema. M3/// Mullret |
|
| Rammstein: Säg inte för mycket nu, NSA kanske har den här sidan under uppsikt ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.