AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.154

Snygg vinge till E36 coupé.

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Hejsan.

Jag är butikschef på en liten trim/styling butik i falun. Och jag har precis köpt en E36 coupé som vinter/bruksbil. Så kan jag ju inte ha den original med tanke på vart jag jobbar. Så jag undrar om nån har nåt bra förslag på vinge. Inget jätte enormt, jag har lite svårt för stora vingar på E36, och vingar i "supra" stil är inte nåt som passar på E36 alls enligt mig.
Har nån nåt bra förslag???

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Den här är inte dum -> Länk

Den brukar sitta på E46 M3 och även på E39 har jag för mig.
Liten och stilren och diskret.

///Foppa
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tänkte precis också skriva, ///M3 läppen från E46. Den är diskret och läcker dessutom passar den till E36. Du kan se min bil.

------
Länk
Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Exakt den där som du har Grodan. Mkt stilig :)
Den gör sig bra på både E36,E46 och E39

///Foppa
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Helt klart så tycker jag GT-Vingen... Länk
Lite mer Vinge över det hela istället för en liten klen läpp... No offence ;) men ändå inte en Supra-vinge... Helt perfekt enligt mig...

----
Min Bimmer: Länk
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Beundrar den varje gång jag ser den... blir liksom som ett "U" om du tittar från vingspetsen ner via nummerplåten ner till bakspoliern... klockrent ;)

----
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Carpimp har du sett min vinge ???? de kanke du gör på lördag!
Jag tycker att vingen på min fd E36 323 Ci var väldigt snygg.
Länk
Den var fabriksmonterat och fungerar bara i samband med m-aerodynamikpaket enligt mig. Jag har sett att den fanns i Bmws tillbehörs katalog.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Vilka tillverkare gör kopior på GT-vingen?
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
det vågar jag inte svara på robban... Men Hamann gör ju originalet i alla fall... eller? ;)

----
es
1
estic
320i Touring -89
Finns den lilla M3 läppen (E46) å köpa i sverige?
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
estic: Jodå på flera ställen, kolla tex www.g2styling.se
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Den lilla läppen är riktigt fin, jag tittade på en sån först. Men jag trodde inte att den skulle passa på E36 också.

GT vingen är för mycket på min bil. Vingen är snygg, men det blir för mycket "M wannabe", och det är inte nåt för mig. Jag har ju bara en 320.

Stoffe: jag har inte sett din vinge, men jag antar att jag ser den på lördag. =)

Tackar och bockar för alla svar.

MVH Morgan.

Länk
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
gt vingen finns väl på www.dns.trading.sida.nu om jag inte minns fel, till ett brs pris oxå // Daniel

"E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån"
riegers infinity vinge är snygg
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
för stor för BMW... BMW är en tysk bil inte japansk...

----
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag tycker t.o.m GT vingen är för ful för en BMW!:)

------
Länk
Länk
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
den snyggaste är M3 gt vingen!!!!!efter det tycker jag är en aluminium vinge!!! men den är ju olaglig på svenska vägar!!!!:(

///325///
E46 vingen passar inte på en e36 coupe´ nåt vidare bra kan jag säga..fel "böjning" alldelles för brant samt att den är för kort...e39:ans variant däremot klockrent! nästan exakt rätt böjning och längd. Kan köpas på b.la BMW (originaldel) eller Danmobility...finns säkert fler ställen.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
E46 vingen passar inte på en e36 coupe´ nåt vidare bra kan jag säga..fel "böjning" alldelles för brant samt att den är för kort...e39:ans variant däremot klockrent! nästan exakt rätt böjning och längd. Kan köpas på b.la BMW (originaldel) eller Danmobility...finns säkert fler ställen.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.