|
|
|
|---|---|
|
Min 518 -84 blåser bara varmluft rakt upp på rutan och sen kallt i alla andra utblåsen, vad kan det vara för fel? Tacksam för hjälp! | |
|
Vad jag förstått så ska det vara så, min gör likadant. De utblåsen som är riktade rakt fram mot förare och passagerare blåser endast kallt. De som går upp mot rutan och ner på fötterna blåser varmt. Blåser din kallt på fötterna också? /Martin -jag räds inte långmilare- |
|
|
Helt korrekt som RacerMartin skriver. "Mittenventilerna" släpper endast in friskluft. Om du däremot har kallt på fötterna samtidigt som varmt mot rutan har det hänt nåt. Om det bara kommer varmluft oavsett inställning är det förmodligen den elektromagnetiska värmeventilen (sitter på torpedväggen) som kärvar, kostar ca 1000 spänn på BMW om jag är rätt informerad. Lycka till! Mvh Daniel |
|
|
Ok tackar!! Nej nog går det att reglera värmen till fötterna. Tackar för hjälpen! |
|
|
Om du vill stänga friskluftsspjället så stäng den mittersta spaken, defrostern funkar ganska fint ändå! -- Markus |
|
Mberg |
Ska det komma kall eller varmluft vid spjällen vid dörarna?kommer bara kall luft där på min 520 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.