AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
911

Cab vs Coupe?

Är caben märkbart segare än coupen? Drog lite mot en M3 cab -94 för ca 30 min sen på E18.. Han var ensam i bilen och vi var 2.. Men endå drog jag ifrån han ganska enkelt? Min är chippad + kattersättare.. dock så ger ju inte det så mkt, därför jag undrar!

Mvh Per
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Dom är tyngre...därför också lite slöare..

MVH: Henrik

///M3
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
är du säker på att de var en m3:a å inte en stylad 325:a ?? skenet kan lätt bedra ;P

Min pärla :-)

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Den väger ju som sagt några kilo till.

Dock vill jag påstå att ett test mot okänd förare på motorvägen kan ge VÄLDIGT felaktiga resultat.
-Ville han verkligen rejsa, hade han "rätt" växel, hur bra växlade han, hade han 4 cementsäckar i bakluckan och fulltankad bil? :)
Rätt mycket som spelar in....

P.s
Fanns M3-cab -94? Kanske var en M-stylad 325:a som sagt...
Vintern 99/00 köpte jag min första M5 en -91 som var helt orginal. Testade jag en en arbetskamrats nya M3 cab-99 med SMG. Vi testade 0-260 och min gammla M5 var snabbare i samtliga farter om än väldigt lite, max en billängd men ändå.
När jag gasade mot en M3 3.0 -93 blev resultatet tvärt om M3 tog en halv billängd på mig till 200. (Usch, vilken bil misshandlare jag var på den tiden ;-))
Hmm det blev lite konstigt, det ska stå "Testade jag den mot en arbetskamrats nya M3 cab-99 med SMG.".
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Det bevisar ju att de inte alltid är rättvist när man kör..

Ja, det fanns M3 cab -94.

P3r: Sjävklart smiskar du M3 cabbar som skit...du har ju min gamla kattersättare för fan))::

///M3
Jo det var en M3.. tog regnr och kollade så.. :)
Han stannade bredvid mig när vi åkte av e18 och frågade om det var en M3.. Ja sa jag, då sa han, åfan.. den går jäkligt bra! sen drog han iväg..

Anders: Jo han var på.. annars går den väldigt bra om han segar sådär :)
Men visst spelar mkt in som sagt..
Nej, det bevisar att den M5an var snabbare än den M3 cabben med SMG. Vi körde varandras bilar också, samma resultat. Vi hade kört likadant med hans gammla M3a och då blev det tvärt om dock bara upp till 200 sedan kom M5 upp jämsides till ca 230-250 där vi avbröt, samma resultat vid flera tillfällen. Vet ej om det berodde på att cabben hade SMG eller var tyngre än coupen eller att den inte hade "lossnat" riktigt den hade bara gått 800 mil då.
M3 3,2 ned 6 vxl manuell låda
cupe 1535 kg vs Caben 1640
0-100 5,5 / 5,6
0-1000 meter så minns jag inte exakta siffran med det var 3/10 skillnad så att så stor är inte skillnaden
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Det skiljer lite mer på 3.0:orna..

Men å andra sidan så är det ju inget..faktorer som:
Hur man kan köra
Hur hårt man satsar på att vinna
Passagerare

Ofta är sånna race med folk man inte känner inte rättvisa...om man inte är helt på bägge två och drar samtidigt.

///M3
Henke:

"hur hårt man pressar"

Tills det tar stopp :D
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Per: Ja vi ja:=)

Varvstoppet menar du eller....jag börjar få lite abstinens nu...får M3:an på Måndag...fy faaaaaaan vad gött.....

///M3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.