|
|
|
|---|---|
|
Jag har monterat extraljus på E34:an. Nu är det dags för eldragning. Frågorna lyder: 1. Var borrar jag hål och sätter strömbrytaren? 2. Var finns genomföring genom torpedväggen, för kablarna till brytaren? Tack för hjälpen! Erik | |
|
Varför ska du ha brytare? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Varför inte? Är ju suveränt å ha. | |
|
Vad ska man ha extraljus till om man ändå ska släcka dom när man har övriga helljuset tänt? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Steg vis av trappning eller om man kör på motor vägar tex. Extraljuset har en mycket bredare ljusbild än helljuset. Vilket gör att man kan åka betydligt mer på helljus än om man har extraljusen kopplade på heljuset enbart. Är jäkligt bra om man åker mycket på mötningsavskilda motorvägar. Vilket jag gör ofta, man måste kanske ha uppleft problemet med 400watt extraljus för att förstå det. :) | |
|
Finns någon som har ett svar på min fråga? På förhand tack! / Erik |
|
|
Du kan ex. ersätta halvljusjusteringen eller "fadingen" till instrumenten, om du inte har någon användning av dem. Genomföring går lätt att hitta om du tar bort lite plast och tittar ner bakom säkringsboxen. |
|
|
Det finns hål genom torpedväggen. Tittar du från mororutrymmet så ser du var kablagen går igenom försök där. På högersida i motorutrymmet finn under/bakom värmeskölden ett hål/genomföring som går att använda. använd en lång stel tråd ( gammal antenn) och stick försiktigt vid sidan om kablaget det brukar gå, täta med "klet" efteråt om det behövs. Var du sätter en ev strömbrytare det avgör du själv. Ps kolla din mail så ser du genomföringshålen i torpedväggen. mvh Tommy NoFear |
|
|
Tack! Jag ska försöka sätta brytaren så diskret som möjligt. Vulgära eftermontage har ju inget på en BMW att göra egentligen. Dessutom har jag inte borrat några hål i plåt, bara några 3 mm-hål i plast, för stagen till ljusen. / Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.