AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
787

hög försäkring eller

ok
50
ok3084
528i Touring -00
Hej,

Skulle behöva lite åsikter om min försäkring..

har en bmw 528 touring -00

Jag har fått min halvårs premie på min försäkring nu och jag tycker den är alldeles för hög (ca 7000/år, mindre stad i sverige).

Så jag funderar på att byta men så står det att min årsförfallodag är 1 maj 2005.

Så min fråga är kan jag byta försäkrings bolag nu eller måste jag vänta tills 1 maj 2005. För o nackdelar?

Mvh
Ola

Är tyvärr så att försökringspremierna på BMW är riktigt svettiga numera....:(

/Simon
ol
70
olg
Svart Z3M coupè -99
Du kan bara byta bolag på huvudförfallodagen.

Ett litet tips är att kolla med Länsforsäkringar bra premier.

mvh
olof
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Ett sätt är att skriva över bilen på ngn du litar på varpå försäkringen avslutas. Därefter kan du skriva tillbaka bilen på dig själv och försäkra var du vill.
Kanske inte helt "snyggt" gjort men det fungerar. Nackdelen är att du får fler ägare på registreringsbeviset.

Johnny

Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker!
Det räcker med att ställa av bilen 1 dag så kan du byta f,bolag utan att de kan göra något åt dina beslut.

Har själv gjort just så då jag hittade billigare bolag,, jag ringde och frågade om jag kunde få byta bolag.
-Svar: Nej,, endast på årsförfallodagen kan du göra det.
-Ok,, men då ställer jag av bilen,, sedan kan jag ju byta bolag,, eller?
-Svar: Ja,, då kan du göra det..
-Ok,, tack för mig..
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
B10Alpina, det var ju smidigt.

Jag försökte höja till halv till helförsäkring på en bil som jag hade tidigare, det gick skit bra sa dom, men någon helförsäkring fick jag aldrig. Jag ringde dit igen, då trodde dom att jag krockat bilen, erbjöd mig att visa upp bilen, men dom hade ingen gubbe som kunde titta på den, så istället skulle jag ta en dagstidning och fota bilen med tidiningens datum synligt, gjorde det. Tiden gick och jag fick ingen helförsäkring, då gav jag upp...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.