|
|
|
|---|---|
|
Hej vänner, en vacker måndag morgon gick det inte att öppna bagaget, på det vanliga sättet, på min E39 -98 sedan. Vilket omedelbart ger mej anledning att ge tipset se över nyckellåsen, då det endast gick att få in halva nyckeln bak osv. Fjärr lås är bra men....... Till min fråga, centrallåsmotorn i b-luckan säger bara "rasp" när man trycker knappen för lucköppning. Skall jag ge mej på c-låsmotorn eller kan det vara något annat i låssystemet som skojar? Använder jag nyckeln till bagagen så fungerar lås och larm som vanligt i kupen. Tack på förhand, Bil 2 | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Motorerna brukar kunna ge upp, plastspindeln går av, och då brukar det bara rassla, när man försöker öppna, med fjärr och div knappar. de förbättrades under maj -98 Dagbok 2002-10-25 och 29. bild. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Samma sak har hänt mig för ett tag sedan, knappen funkade fint lås motorn drog men inget hände,då jag väl fick upp bagaget me nyckel så gick den inte att stänga längre "låste sig inte" tog lös C-lås motorn och där fann jag då att drag fjädern hade gått av, böjde ut en ny ring och satte tillbax, funkar perfekt numera :) Har man intresse, tar man sig råd :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.