|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte ett "tuning chip" på nätet till min e32 och provade att sätta i det idag. Först så startade bilen och den gick upp på fullvarv utan att jag hade något gaspåslag alls...jag stängde givetvis av bilen och provade igen. Denna gång ville motorn inte starta...provade igen några gånger och antinen så starta den inte eller så gick den på fullvarv? Är det någon som kan ha några teorier om vaför detta händer? När bilen inte startar beter den sig precis som om den inte får någon bensin. Jag har satt tillbaka mitt originalchip och då fungerar det perfekt igen efter att motronicen har lärt om sig alla värden på motorn. Har jag fått ett defekt chips (tror inte det eftersom den trots allt startar) eller vad kan felet vara? | |
|
Pröva låta bilen stå strömlös en halvtimme..då nollställs alla inställningar. / Lars mvh / Lars Det är aldrig för sent att ge upp. |
|
| ok, tack! Ska prova det. | |
| Dalmgren: Vart köpte du chipet? har du fått det att fungera nu eller? | |
|
Den lär ju knappast kunna gas upp själv om du inte har ASC med eldriven spjällmotor, alltså ingen wire till spjället, är chipet programmerat för M30 3.5 med ASC?? Kanske det som är felet..... För du har väl ASC va? ///Magnus |
|
|
swunge: köpte chipet av en tysk på e-bay för 500:-, han hade fått väldigt bra betyg av köparna så jag tänkte att det var värt att prova. E21-racing: Jag har ASC, men det verkar ju lite konstigt om det skulle avgöra. Ska försöka få tid i helgen att koppla ur batteriet och prova en sista gång. Vet inte om chipper är proggat för M30 3.5 med ASC, såg inte att det fanns några alternativ för detta när jag letade tuning chip. |
|
|
rätt vågat ändå att köpa chip på ebay eller? Länk |
|
|
Varför skulle det vara farligare att köpa ett chip på e-bay jämfört med någon okänd källarfirma? Jag har köpt andra saker på e-bay utan några som helst problem, men man bör ju köpa av en släjare som har fått bra feedback av tidigare kunder. Tror mitt problem har mer med mitt klant att göra än att det skulle vara fel på chipet. Ska testa i morgon om vädret tillåter så får vi se. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.