|
|
|
|---|---|
|
tjaba! det e så att jag hör ett knakande ljud från vänster bakvagn...klonk klonk typ. enligt en kille så e det bussningar. så jag undrar vad det är och vad det kan kosta att få det fixat hos bmw? tackasam för svaren! | |
|
Är troligen bussningarna ja, När jag frågade BMW här i Gbg så fick jag nån uppgift på 3500:- eller nått liknande, o det gällde båda sidor plus den nödvändiga hjulinställningen. Har hört att andra firmor ska ta runt 1500 per sida " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " |
|
|
fast det e klart, man kan göra det själv, vilket jag gjorde, tog en jävla stund, men kosta mig bara 250 spänn i material, plus 800 i en fyr-hjuls inställning.. " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " |
|
| ja dom sa till mig 1500 idag men jag förstod inte riktigt om dom mena per bussning lr hela sidan...där e 2 st per hjul. men om det e så som du säger så e det inte så värst farligt | |
|
Frågan är varifrån ljudet kommer! Om ljudet kommer nerifrån golvet i bagaget, är det troligen bussningarna i bakvagnen (populärt kallat silentblock). Om ljudet kommer uppifrån/över hjulhuset i bagaget, är det troligen övre stötdämparfästet. (vanligt på E36!) Detta är ganska enkelt och billigt att byta. Kan göras av en normalhändig utan problem! Så lägg en polare i bagaget och kör på lite småguppig väg och låt honom lyssna varifrån ljudet kommer! ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Kan mycket väl vara länkarmsbussningen i det stora främre fästet på lämkarmen, sitter framför bakhjulet ulängst ut. En på var sida, brukar ge upphov till klonkljud om den tar slut. Bussningen är billigt, det är svårigheten att byta den som kostar pengar. Annars finns det 4st silentblock på en E36 o även där kan det förkomma oljud liksom redan nämnda över stötdämparfästet! Det måste göras en felsökning på bil för att fastställa vilken bussning det är som behöver bytas! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.