AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.356

Söker info om KKK turbos och KX serien...

Sida 2 av 2
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Tjena du, lång tråd. Intressant läsning. Några kändisar också...
Qvarnis kommentar....

"Jag åker med dubbelturbo Länk för att få bättre respons på låga varv. Har oxå varit inne på att byta till singleturbo eftersom det blir hälften så mycket problem som med två turbosar.
Efter att ha konsulterat de flesta turboexperter jag känner ellr har en relation till under året där de flesta (utom en) förordar två turbosar har jag så diskuterat detta ingående med en av de bästa motorbyggarna som även säljer turbosar, Martin Schancke från Norge. Han har såväl förklarat samt visat hur och att det blir bättre drag i botten med två turbosar."
MEN!!! Detta gäller för gat och bankörning. För rakt fram skulle jag satsa på enkelturbo, rätt kammar och utväxling till detta = enklast och lika snabbt som två turbosar så länge man kan ge järnet hela tiden."

Iofs Inga tekniska bevis, mest åsikter från båda sidor och av folk som uppenbarligen har en del på fötterna.
Är fortfarande fundersam...

Mvh. B

"What we have here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Frågan är om du vill ha laddtryck innan 2000-2500 varv? Brukar bli fruktansvärt spikkänsligt nere på dom varven. Samt att drivlinan tar mer stryk.

Men jag håller fast vid att dubbel turbo är helt onödigt met ett bra.

Men alla har vi olika erfarenheter samt åsikter...

Mvh Andreas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.