|
|
|
|---|---|
| ska lämna in min 325 för kamrems byte och na snacka om att man ska byta spänrullen och då gick de på 4200 e de nödvändigt lr räcker de med remen? | |
|
Byt rullen samtidigt! Går den sönder, går remmen av eller rappar över... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| jo de e sant men 4200 kan inte stämma??? | |
|
Vad var det för verkstad? Tycker förvisso att det låter lite dyrt, men det är långt ifrån gratis att byta kamrem på E30 med M20 (väldigt pilligt jobb!) Om man inte byter spännrullen samtidigt som remmen kan man lika bra skita i att byta överhuvudtaget... lycka till! Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
| Jag bytte kamrem i sommras på en BMW verkstad dom tog 1950kr.Skall du byta spännrullar + kammrem som du bara behöver byta varannan gång kostar det 2500kr.Kammrem var 6000mil enligt verkstan. | |
svintoleffe |
Jag har bytit, o jag kommer jämt att byta själv, tar ett par timmar. Men det är som det är. Jag tycker det inte är pilligt. MVH Leffe |
|
Tycker det låter väldigt dyrt, 4200kr för ett kamremsbyte. Men byt spännrullen det är onödigt att snåla in på den. Gav 395:- för spännrullen och 325:- för kamremmen när jag bytte kamrem åt min bror på hans 325i. Kalle: "Väldigt pilligt jobb" är väl till och ta i :). Byta kamrem på en M20 är inte speciellt svårt bara lite tidskrävande kanske... /Erik - BMW CS #05162 Riktiga BMW kommer från Buchloe |
|
| Jag tänkte också byta både kamremmen och rullen i vinter på min och det är inte speciellt svprt om man har lite mekarvana. Kamremsatsen med rem och spännare kostar inte mer än 425kr på Motor Nord och billigare än så blir det nog inte. | |
| oki men hur f*n kan bmw sverige ta 4200 dom e ju inte kloka vad kostar ? | |
|
En annan sak att tänka på, förutom kamremsbytet och helst även spännrullen, den behövs inte bytas varje gång, men det är ju inget fel att byta även den varje gång, det är att vattenpumpen brukar ge upp på M20 motorn och då blir det samma procedur som vid kamremsbytet nästan, så kolla om pumpen läcker, glappar eller ser ut att ha settat där länge, då är det bara att ta med den också i bytet på samma gång! Så slipper man göra samma jobb 2 gånger inom kort tid!! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.