|
|
|
|---|---|
|
Hej! Håller på att bli tokig på min sambos bil, så fort motorn blivit varm så börjar den rycka, den som dör, går ojämt på lägre varv. Trycker man plattan i botten så varvar den upp igen. Jag har bytt bränslefilter, luftfilter, insugsslang, tändkablar, tändstift och kollat om den får tjuvluft. Vad kan det vara? någon som har erfarenheter av detta. Kan det vara luftmängdmätaren lr lambdasonden? Mvh Marcus | |
| Är tomgången ojämn och har den en hög bensinförbukning också? | |
|
Tomgången blir ojämn ibland, inte hela tiden. Låter nästan som att den inte går på alla cylindrar ibland när man står på tomgång. Jag tror att bensinförbrukningen är lite högre än normalt. /Marcus |
|
|
Sånna fall skulle det mycket väl kunna vara lambdasonden. Om du åker till en verkstad så kan dom hjälpa dig mäta upp den och kolla så att det verkligen är den som är knasig då den är rätt dyr ca 1400:- Min bil: Länk /Daniel |
|
| Ok, jag det kanske är lambdan....Jag vet inte om luftmängdmätaren har något att göra med det eftersom den går sämre först när den blivit varm.??? | |
| Jag har lånat en mätare som man testar lambdasonden med, den ska kopplas mellan jord och kabeln som kommer från lambdasonden, men eftersom den har en 4-trådig kabel så undrar jag om det finns någon som vet vilken av trådarna jag ska mäta på??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.