|
|
|
|---|---|
|
Har sett på en tyskalndsimporterad '97 523iA individual (15300 mil.) Bilen så mycket pen ut. inga repor och småkrockar i dørene. sportinteriør (inte skinn) var også pent. Kan det være så at induvidualbilar er bettre behandlat enn andra ( i minstonde av førsta egaren... ) och dermed er et bettre køp? Satsar på en provkørning denna veckan. [space] | |
|
Förstår inte riktigt vart du vill komma, ett bättre köp än vad? /Simon |
|
|
Space, klart att det kan vara ett bra köp om den är klassiskt snygg inga skrikiga mode färger. Sedan kan det ju vara så att folk som köper individual bilar är människor med för mycket pengar som köper något och använder det hur som helst, nu har jag inte sagt att alla är så men risken finns, så kallade yuppies ;) Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
Antagligen än en inte individual. Jag tror nog att en individual-bil är bättre behandlad (åtminstone av första ägaren) än en vanlig bil. Att första ägaren beställde en Individual tyder ju lite på att han var intresserad av bilen och inte bara såg den som ett transportmedel, och därmed höll efter den lite bättre. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Håller med Ola. En bil som av de flesta anses snyggare/bättre än motsvarande "standard" BMW borde vara värd något mer. Finns många exempel på motsatsen och då kan priset vara lägre. Tänkte köpa en 318 e36 får ett antal år sedan. Den bilen var individual utrustad med mintgröna detaljer på inredningen bla ratt och växelspaksdamask mm. Det skulle jag inte kunnat leva med så det blev ingen affär. |
|
|
Att en bil är individual-utrustad, visar nog enbart på att första köparen hade hyffsat med pengar....smak eller skötsel av bilen är inte direkt relaterad till detta faktum! Tänk på att det KAN bli problem om man t ex skall bättringslacka/lackera om vissa individualfärger! Vissa lacker har ingen färgkod och då måste lackeraren bryta fram färgen "manuellt" vilket kan ge färgskiftningar. En smakfullt utrustad begagnad individualbil kostar inte mycket mer än en "standardbil" som har liknande utrustningsnivå. Däremot kan "konstiga" individualutrustningar/färger göra bilan mycket svårsåld! Detta trots att bilen troligen var mycket dyr som ny pga. vald individualutrustning. Finns en del gräsliga exempel på konstiga färger på lack och inredningsfärger/mönster på skinn mm. som gör sådana bilar extremt svårsålda som begagnade. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Provkørde i dag! Min førsta opplevelse med e39! :) kort oppsummert: - jag vil ha! - 520i er ute av bildet pga for liten motor. - Jag trodde det var noe fel med '95 Colt'en jag kørde til butiken når jag skulle hem. Var BMW'n SÅ mycke tystare?!?! Så var det det med pengar da... Bilen såg och opplevdes pedantskøtt. Space |
|
|
Vad kostar 523:an? Mvh |
|
|
Bor jo i Norge... Prisen er 209.000,- Helt ok pris til Norge å være... [space] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.