|
|
|
|---|---|
| Håller på att helrenovera motorn på min Biturbo...toppackningen är ju som bekant väldigt dyr på bmw, men jag vet att ett företag i norge som pysslar en del med alpina hade packningar till ett rimligt pris...någon som vet vilket företag jag menar och hur man kan komma i kontakt med dem? har nämnligen glömt vad de hette... skall även byta kolvringar,även de kostar lite(12700), skall då hona blocket hade jag tänkt mig men har för mig att någon avrådde detta då det var någon slags beläggning i cylindrarna som man då förstörde...kan någon bekräfta eller dementera detta...är ju ingen höjdare att inte hona blocket om man ska byta till nya kolvringar...även bromsarna fram skall bytas...de är ju oxå väldigt dyra...men har hört att det är samma som till merca 600 sl...kan det stämma?? vore tacksam för svar, kom gärna med andra tips och erfarenheter gällande renovering av BiTurbon...mvh Joel | |
|
joelbiturbo, satsa på import av delar från återförsäljare i tyskland du kommer att tjäna mycket pengar på den biten. Det är VestTuning Länk Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
Angående bromsar så är det klossarna det pratas om som tydligen ska vara samma som klossarna fram på bi-turbon Komplett bak till bi-turbon är det relativt billigt det är framskivor och klossar som ligger högt i prisklass. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 Alea iacta est, the dice is rolled |
|
| de tog 2300nok för en packning...ville ha förhandsbetalt, de verkar ju seriösa så det är nog ingen fara, nån som har handlat av dem innan? nån som vet något om honingen?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.