|
|
|
|---|---|
|
Var och besiktade bilen idag, och fick underkännt pga 2 dåliga bussningar. Någon som vet vad de heter? Dom visste nämligen inte på bilprovningen heller... Dom sitter framför bakre skärmen, och ska tydligen sitta mellan ramen och bakvagnen. Länk Det är allra längst ner, på den där lilla runda saken... | |
|
Silentblock, eller som det egentligen heter, bakbalksbussningar. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Tackar så mkt. Ingen som vet vad BMW tar för att byta dom? På bes. sa dom att det är väldigt besvärligt att byta dom själva, och att bmw pressar dom på plats. |
|
|
DOM PÅ BMW KAN SIN SAK OCH HAR SÄKERT GJORT DE HUNDRATALSGÅNGER....BÖR VARA NÅGRA TUSEN... ///325/// |
|
|
Bussningen heter på mekonomen "Bussning bakvagnsbrygga". Bytte dessa själv på min, har för mig att de gick på ca 400:- Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
Tror jag har betalat typ 1500kr inkl material för att få dom bytta. Väldigt enkelt att byta om man har rätt verktyg. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Är det dessa bakbussningar som sitter i toppen på dämparen bak? Isåfall har jag oxå bytt denna på min egen. Tog en timme o jag är ingen mekaniker direkt. En fördel är om man e 2 st som gör det. mvh Daniel "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
|
Nä, silentblocken, bakbalksfästena sitter på bakvagnsbalken och håller i hela bakvagnen på plats. Bussningen på stötdämparen är en topplagring och dessa brukar också bli dåliga på många BMW men det har inget med varann o göra! Silentblocken kan vara svåra att byta om man inte har rätta verktygen för det, och kunskap naturligvis. Jag brukar byta silentblocken på en E30/E34 el dyl på c:a 1 timme med rätt verktyg, E36/E39 som har 4 tar lite längre tid c:a 1-1,5 timme! Med fel verktyg så är en hel dag ingen onormalt! Inget man ska ge sig på om man inte har verktyg o vetskap om hur man ska göra! ///Magnus |
|
| Bosse bildoktorn böt ganska snabbt.. han eldade lite på dom.. och drog sen ut med stång som var böjd längst ut som.. har ju själv bytt bara för några veckor sen.. men då hade jag lös hela bakvagnen.. så det räknas kanske inte.. hehe Köpte bussningarna på BMW.. dom var billigare än på mekonmen.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.